کمک ۸ میلیارد ریالی خیرین داوطلب در هشت ماهه امسال/ ۸ هزار گلستانی داوطلب هلال احمر هستند

غریب آبادی گفت: ۱۵۰ نفر از خیرین داوطلب در هشت ماهه امسال در قالب برنامه های فعالیتی وعمرانی و غیره هشت میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۴۱۰ میلیون ریال کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قاسم غریب آبادی امروز (یکشنبه 13 آذر) در جمع خبرنگاران به مناسبت چهاردهم آذر، مصادف با پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب، گفت: روز جهانی داوطلب فرصتی برای ارج نهادن به خدمات چشمگیر داوطلبانی است که با مسئولیت پذیری خود، حسّ خوب انسانیت و نوع‌دوستی را در جامعه ترویج می‌کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: شعار محوری روز جهانی داوطلب امسال به نام «همبستگی با کار داوطلبانه» نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های شاخص حوزه معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان در هشت ماهه امسال، گفت: 150 نفر از خیرین داوطلب در این مدت در قالب برنامه های فعالیتی وعمرانی و غیره هشت میلیارد و 390 میلیون و 410 میلیون ریال کمک کردند.

 

غریب آبادی از اجرای 10 مرحله برنامه کاروان سلامت در روستاها و مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان خبر داد و افزود: این برنامه با مشارکت 229 نفر از پزشکان، پیراپزشکان، داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال احمر و ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی به 2 هزار و 473 نفر به ارزش چهار میلیارد و 623 میلیون ریال اجرا شد.

 

وی ادامه داد: برنامه استانی نذرآب 5 در روستاهای دورافتاده و کم برخوردار و درگیر چالش های آبی شهرستان های گنبدکاووس و مراوه تپه و ارائه خدماتی شامل؛ توزیع اقلام حمایتی، خدمات آبرسانی، خدمات سلامت محور و آموزشی به 574 نفر به ارزش 577 میلیون و 300 هزار ریال اجرا شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، اهدای سه هزار و 82 واحد خون توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، ارائه  کمک های حمایتی بلاعوض دارویی، درمانی و معیشتی به مددجویان بی بضاعت استان به 6 هزار و 543 نفر به ارزش 45 میلیارد  ریال و معرفی 81 نفر از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه دارو و درمان به سازمان داوطلبان مرکز با مبلغ 36 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام برشمرد.

 

غریب آبادی گفت: در این مدت یک هزار و 153 نفر از 12 بانک امانات تجهیزات پزشکی شعب استان بهره مند شدند.

 

وی افزود: جذب 28 قلم تجهیزات پزشکی جدید 741 میلیون ریال برای بانک امانات تجهیزات پزشکی سطح استان از محل مشارکت خیرین، اجرای طرح ارمغان مهر با یک هزار و 263 بسته نوشت افزار به ارزش 2 میلیارد و 570 میلیون و 700 هزار ریال، جمع آوری داروهای مازاد مردم در قالب پویش مرهم زائر به ارزش 150 میلیون ریال با مشارکت شعب گرگان،علی آبادکتول و آزادشهر، برگزاری 65 دوره آموزش عمومی داوطلبان برای یک هزار و 485 نفر از داوطلبان و اجرای پویش هلال رحمت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جهت حمایت از افراد بی بضاعت جامعه با توزیع چهار هزار و 127 سبد غذایی به ارزش 17 میلیارد و 202 میلیون و 950 هزار ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

 

غریب آبادی اظهارداشت: تا کنون 8 هزار و 143 عضو سامانه داوطلبان استان هستند که از این تعداد 5 هزار و 342 نفر مرد و 2 هزار و 801 نفر زن هستند.

 

کد خبر 1237509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha