دشمن همیشه در مقابل بینش انقلابی و ارزشی ملت ایران شکست خورده است

حجت الاسلام شکری، نهادینه کردن فرهنگ شهادت، شهید و مزار شهدا، صیانت فرهنگی از خانواده شهدا و توجه به تراز بودن کارمندان بنیاد شهید با جامعه ایثارگری را از مسئولیت های بنیاد دانست و گفت: دشمن همیشه در مقابل بینش انقلابی و ارزشی ما شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام یوسفعلی شکری امروز(یکشنبه، ۱۳ آذر) در دیدار با آیت الله فلاحتی، نماینده ولی در گیلان با اشاره به چهار مسئولیت اصلی که مقام معظم رهبری بر عهده نماینده ولی فقیه در این سازمان گذاشته است، گفت: این مسئولیت ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت، شهید و مزار شهدا، صیانت فرهنگی از خانواده شهدا و توجه به تراز بودن کارمندان بنیاد شهید با جامعه ایثارگری است.


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مزار شهدا باید زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان نظام باشد، اظهار کرد: در صیانت فرهنگی از خانواده شهدا تلاش خواهیم کرد زیرا یکی از توجهات دشمن دور کردن آنان از نظام است چرا که این یک اصل استراتژی است که اگر دشمن بتواند جانبازان و خانواده شهدا را در مقابل انقلاب قرار دهند به یک پیروزی بسیار مهم خواهد رسید و هرچند که همیشه در مقابل بینش انقلابی و ارزشی شکست می خورد ولی ما نیز باید اهتمام ویژه داشته باشیم تا عزیزان ایثارگر در این کارزار آسیب نبینند.


وی تصریح کرد: کارمندان بنیاد شهید نیز باید متوجه این مهم باشند که در چه جایگاه و مقامی هستند، و این امر با برگزاری جلسات موضوعی موثر می شود.


حجت الاسلام شکری ضمن قدردانی از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت به خانواده معزز شهیدان و مزار شهدا اظهار کرد: ما برای همیشه شرمنده شهدا و خانواده هایشان هستیم زیرا آنان باعث شدند که این نظام و انقلاب حفظ شود.

 

*باید شکرگزار رشد و شکوفایی که در نظام جمهوری اسلامی داریم، باشیم
آیت الله رسول فلاحتی نیز جامعه ایثارگری کشور را چشم و چراغ ملت ایران دانست و بیان کرد: در اکثر خطابه ها و سخنرانی های مقام معظم رهبری می بینیم که به شهدا و خانواده های آنان تکیه دارند، چون ما و نظام اسلامی مدیون آنها هستیم.


نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با بیان اینکه در هیچ دوره ای مانند این دوره روحانیت عزت نداشته است، خاطر نشان کرد: مردم به روحانیت علاقمند هستند و تنها پایگاهی که می توانند درد خود را راحت به آنها بگویند، همین روحانیت است.


وی با استناد به فرمایش امیرالمومنین(ع) گفت: هرگز نباید به سلامتی و ثروت اعتماد کرد اما می توان شکرگذار این همه رشد و شکوفایی که در نظام جمهوری اسلامی داریم باشیم.


آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری بر روی فرزندان شهدا اظهار کرد: دشمن در تلاش است تا فرهنگ ایثار و شهادت را از بین ببرد ولی وقتی یک جوان در راه امنیت کشور شهید می شود، جمعیت کثیری برای تشییع او جمع می شوند و این نشان می دهد که این پروژه دشمن همیشه محکوم به شکست است.


وی با بیان اینکه در دیدار با خانواده های شهدا به قدری روحیه می‌گیریم که برایمان تاثیرگذار است گفت: امروز همه ما بر سر سفره رنگین این عزیزان نشسته ایم و می بایست در کنار تشکیل موزه دفاع مقدس بیش از هر چیز به تهیه مستندات در خصوص تصویر و صدای پدران، مادران، همسران و خانواده های شهدا و فرزندان آنان اقدام کنیم.


آیت اللّه فلاحتی با ابراز ناراحتی از اینکه هیچ صدا و تصویری از میرزا کوچک، آیت الله بروجردی و باقی بزرگان به صورت مستند در اختیار نداریم، افزود: با ثبت و ضبط صدا و تصویر خانواده های شهدا می توان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده منتقل نمود و این حرکت امروز با توجه به امکاناتی که وجود دارد ضروری است.

 

گفتنی است، حجت الاسلام شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (یکشنبه،۱۳ آذر) در دومین روز از سفر خود به استان گیلان ضمن حضور در گلزار متبرک شهدای شهرستان رشت و مزار روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی به مقام شهدا ادای احترام کرد. نشست صمیمی با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و دیدار با روحانی جانباز حجت الاسلام سید شفیع شفیعی در شهرستان ماسال از دیگر برنامه وی بود.

کد خبر 1237517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha