۴ جایگاه برتر شهرستان فسا در دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

فیروزی گفت: شهرستان فسا چهار جایگاه استانی دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» را به خود اختصاص داد.

محمدحسین فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت:  دومین دوسالانه قصه گویی با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» در ۲ بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فسا افزود:‌ این برنامه با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا برگزار شد که از شهرستان فسا نیز تعدادی از کتابداران حضور داشتند.

 

وی از برتری شهرستان فسا در این رویداد فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: آیین اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در استان فارس، شاهد رقابت ۱۸ نفر در بخش صحنه‌ای و ۶ اثر در بخش دیجیتال بود و شهرستان فسا با ۶ شرکت کننده در این برنامه، چهار برگزیده در بخش صحنه ای و دیجیتال را از مجموع ۱۲ برگزیده استانی را کسب کرد.

 

فیروزی بیان کرد: در بخش صحنه‌ای ۶ نفر برگزیده این رویداد شناخته شدند که «لیلا صیادی» از بخش کتابداران و «حمیده افتخار» و «سعیده بهزادی» در بخش غیرکتابدار از شهرستان فسا برگزیده شدند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا ادامه داد: همچنین در بخش قصه دیجیتال جشنواره نیز از «لیلا رحیم‌پور» از شهرستان فسا تقدیر شد.

 

به گزارش شبستان، در فراخوان دوسالانه «نهال امید» ارج نهادن سنت قصه گویی و تلاش در جهت گسترش خدمات جنبی کتابخانه ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها تشویق و بهره مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه های عمومی جهت اعتلای توسعه علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه لازم برای ارتقاء دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان کتابداران قصه گو، استفاده از فعالیت‌های ادبی ادبیات روایی از جمله قصه داستان و شعر در تعالی و مقاوم سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه های عمومی از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه عنوان شده است.

 

در این دوسالانه که با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» آغاز بکار کرده، موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» (موضوع ویژه) به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه تمامی محورهای فوق با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعیین شده است.

 

کد خبر 1237542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha