۱۹ طرح تحقیقاتی «جوانی جمعیت» در خراسان جنوبی در حال انجام است

مصطفوی از انجام ۱۹ طرح تحقیقاتی «جوانی جمعیت» در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، نرجس مصطفوی امروز دوشنبه (۱۴ آذر) در نشست خبری «پرسمان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های مرتبط با این قانون در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت بهداشت بر اساس ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مکلف است در راستای تامین، حفظ، ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و کاهش سالانه پنج درصد از میزان زایمان غیرطبیعی نسبت به نرخ کل زایمان در کشور اقدام کند.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر آمار سزارین در کشور ۴۵ درصد‌ و در کشورهای پیشرفته ۱۵ درصد است در حالی که سازمان بهداشت جهانی استاندار عمل سزارین را ۱۰ درصد اعلام می کند.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رویش در سال ۱۳۹۷ اکنون چرخه خدمات مرکز درمان ناباروری در بیرجند تکمیل شده است گفت: از سال گذشته با استقرار فلوشيپ فوق تخصص نازايی در این مرکز انجام لقاح مصنوعی (IVF) نیز در کنار سایر روش‌ها انجام می شود.

 

مصطفوی بیان کرد: کلنیک نازایی سطح ۲ در شهرستان فردوس راه اندازی شده و در طبس نیز در حال راه اندازی است.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان اینکه ۱۹ طرح پژوهشی در حوزه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال انجام است، در ادامه گفت: در حال حاضر به جزئ خوسف که فاقد بیمارستان است در سایر شهرستان ها پزشک متخصص زنان به صورت دائم یا موقت مستقر هستند.

 

علی اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مادران باردار به مدت ۲ سال و فرزندان آنان به مدت پنج سال تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، اظهار کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، زایمان طبیعی نیز در بیمارستان های دولتی رایگان است.

 

وی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت است، افزود: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می توانند از خدمات درمانی نازایی و ناباروری سازمان بیمه ایران تا سه دوره طی سال با پوشش ۹۰ درصدی بیمه که البته شامل بانوان تا سن ۴۹ سالگی می‌شود، استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1237652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha