پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز فرماندهی اربعین در مهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: این مرکز با هدف پایش مستمر و دقیق نحوه تردد و خدمات رسانی به زائران در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث است.

سعید هژبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از نازک کاری سوئیت‌ها، نما و محوطه سازی آن باقی مانده است که در صورت تامین اعتبار به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

وی همچنین با اشاره موضوع انسداد نوار مرزی مهران، تاکید کرد: ۸/۵ کیلومتر از این طرح انجام گرفته و مرحله اول و دوم آن به طول هفت کیلومتر پایان یافته است.

 

هژبری تشریح کرد: مرحله سوم انسداد فیزیکی نوار مرزی مهران به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است.

 

معاون استاندار ایلام با اشاره به در دست احداث بودن پل روگذر کمربندی غربی مهران، اضافه کرد: ستون‌ها و تیر‌های سازه اصلی پل اجرا شده و آرماتورگذاری فنداسیون رمپ‌ها نیز در حال انجام است.

 

وی محوطه سازی و آسفالت پایانه برکت به مساحت ۷ هزار مترمربع و احداث محل اسکان رانندگان به گستره ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع را از دیگر خدمات اجرا شده در مرز مهران عنوان کرد.

 

مرز بین المللی مهران در ۸۵ کیلومتری ایلام اصلی‌ترین کانون تردد زائران عتبات عالیات به کشور عراق است و امسال بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از این نقطه مرزی به عراق عزیمت کردند.

کد خبر 1237700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha