تأکید شورای فرهنگ عمومی همدان بر اختصاص سوله‌های بدون استفاده اداره‌ها برای ورزش جوانان

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با موضوع استفاده از سوله‌های بدون استفاده دستگاه‌های دولتی برای استفاده جوانان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: متأسفانه گاهی از موارد موضوعاتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب می‌شود، اما در عمل اجرایی نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: این انتظار از مدیران وجود دارد که اگر اشکالی نسبت به مصوبات وجود دارد، در همان جلسه مطرح کنند.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: اقدام مجموعه استانداری همدان در قرار دادن ظرفیت خود برای برپایی پاتوق دختران قابل تقدیر است؛ اقدامی که دیگر نهادها نیز باید به عنوان الگو خود آن را قرار دهند.

وی با بیان اینکه گاهی تنها با یک کار ساده و کوچک و بدون بودجه زیاد، می‌توانیم گره از کار مردم باز کرد، گفت: امروز شرعاً و قانونا موظف هستیم نسبت به قرار دادن ظرفیت‌های موجود برای استفاده نسل جوان اقدام کنیم.

امام جمعه همدان اظهار کرد: فضاسازی در شهر در ایام فاطمیه حداقل کاری است که می‌توان در این ایام انجام داد و لازم است از ظرفیت و توان فعالان میدانی عرصه فرهنگ، در جلسات شورای فرهنگی عمومی استفاده شود.

آیت الله شعبانی موثقی مطرح کرد: از سوله‌هایی که به انباری و محل نگهداری وسایل برخی ادارات تبدیل شده باید برای استفاده به عنوان فضای ورزشی مناسب جوانان استفاده شود زیرا نبود ظرفیت‌های مناسب ورزشی باعث وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار همدان هم گفت: ما باید به این اصل مهم توجه کنیم که رشته‌های ورزشی همچون پهلوانی، دارای مزیت و جزء جدانشدنی از فرهنگ ما هستند و حمایت ویژه از آن‌ها ضروری است.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی از فرهنگ ما جدانشدنی است، افزود: در برخی از رشته‌های ورزشی که با فرهنگ ما قرابت ندارد؛ میلیاردها تومان هزینه می‌کنیم، اما در رشته‌هایی که با فرهنگ ما بسیار عجین است همچون کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای توجه نمی‌شود و مورد بی مهری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی علاوه بر اینکه سلامت جسم و روح را تضمین می‌کند، حس نوع‌دوستی، کمک به دیگران، اخوت، جوانمردی، غیرت و غیرتمندی را در جامعه نهادینه می‌کند.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: ورزش‌های وارداتی، مبتنی بر فرهنگ بیگانه طراحی شده، اما ورزش پهلوانی مبتنی بر فرهنگ دینی، انقلابی و ملی ما است.

وی با بیان اینکه  حفظ، تقویت و توجه ویژه به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یک اصل است، گفت: برخی از سوله‌های بدون استفاده دستگاه‌های دولتی، برای استفاده جوانان، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد.

کد خبر 1237765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha