اجرای طرح « زنگ کتابخوانی» در مدارس به صورت پایلوت در استان یزد

رمضانی با اشاره به همکاری مدارس و نهاد کتابخانه های عمومی و همچنین مساعدت استاندار یزد، طرح « زنگ کتابخوانی» در مدارس به صورت پایلوت در استان یزد اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان سفر یک روزه خود به استان یزد شب گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به دستاوردهای سفر خود به این استان گفت: استان یزد به عنوان یکی از فرهنگی‌ترین استان‌هایی است که اجزای فرهنگ در سطوح مختلف استان پراکنده شده و مردمی فرهنگ دوست و مسئولینی با اهتمام به فرهنگ کتابخوانی داریم.

وی افزود: در این سفر برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با معاون استاندار، دیدار با خانواده شهید قربانی، دیدار با کتابداران استان و دیدار با امام جمعه استان و دیدار با استاندار را داشتیم که مسائل مختلف در این زمینه‌ها دنبال شد.

رمضانی گفت: در سطح کشور  3 هزارو 700 کتابخانه داریم که 2 هزارو 730 مورد آن نهادی و هزار کتابخانه نیز مشارکتی است که در این زمینه 7500 همکار نیز به عنوان بازوان ما در کتابخانه های عمومی کشور فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کتابخانه های مرکزی و کتابخانه های سیار به عنوان دو بال ما در نهاد کتابخانه های عمومی کشور هستند که سعی کرده ایم در راستای تقویت آنها گام برداریم.

دبیرنهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: : طرحی با محوریت آموزش و پرورش مورد نظر نهاد است که با مساعدت استاندار یزد قرار شد این استان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در ارتباط مدارس در کتابخانه‌ها و همچنین ارتباط متقابل مدارس و کتابخانه‌ها باشد و‌امیدواریم این کار را به عنوان نمونه در استان اجرا کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: توجه به اعضای کتابخانه‌های عمومی به عنوان سرمایه‌های اصلی کتابخانه‌ها است که با توجه به دستگاه فرهنگی خدمت محور بودن، ‌امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: معتدیم که چشم انداز آینده نهاد توجه به عضو و عضو محوری به عنوان یکی از مسائل جدی است که در خدمات آن را لحاظ خواهیم کرد.

 

کد خبر 1238117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha