ایران پانزدهمین کشور دنیا در تولید علم است

قاسم زاده گفت: ایران پانزدهمین کشور از نظر تولید علم در جهان است که هدفگذاری رسیدن به رتبه دهم در دنیاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سید علی قاسم زاده در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که امروز (چهارشنبه ۱۶ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: پژوهش موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این خصوص هم اقدامات مختلفی صورت گرفته که راه اندازی صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده است.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: ۴۰ درصد بودجه پژوهشی در این صندوق واریز می شود و همچنین شورا عالی عتف مصوبات خوبی را داشته است که تأسیس شبکه ملی آزمایشگاهی و سنجش سودبخشی بر اساس مزیت های استانی از جمله این مصوبات بوده است.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه تولید علم هم ایران اسلامی رشد خوبی را داشته است به طوری که ایران پانزدهمین کشور از نظر تولید علم در جهان است که هدفگذاری رسیدن به رتبه دهم در دنیاست.

 

قاسم زاده با اشاره به مشکلات موجود در حوزه پژوهش اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که سبب شده تا از ورود پژوهشگران به این حوزه جلوگیری شود، مشکلات اداری است که لازم است در مسیر رفع این مشکلات اقدام شود.

 

وی تأکید کرد: همچنین بی توجهی به تخفیفات دانش بنیان در حوزه علوم انسانی از دیگر مواردی است که در حوزه مسائل موجود در حوزه پژوهشی وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: افزایش کیفی پژوهش ها موضوع مهم دیگری است که در این بخش باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از همین رو نگاه کیفی به پژوهش رویکرد جدیدی است که دنبال می کنیم.

 

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: یکی از راه های پیشرفت در هر کشوری اقدامات پژوهشی است و در نظام تعلیم و تربیت هم توجه به کارهای پژوهشی و خلاقانه مورد توجه است به طوری که ۸۶۰ دانش آموز خلاق را در استان شناسایی کرده ایم.

 

نقی سیاهکلی افزود: در بازه زمانی محفوظات مورد توجه آموزش و پرورش بود ولی امروز پیوند بین آموزش و پرورش و دانشگاه برقرار شده و بحث پژوهش های علمی و خلاقیت ها اهمیت دارد.

 

گفتنی است در این مراسم از ۶۶ نفر از پژوهشگران برتر استان تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1238249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha