مناسب‌سازی بیش از یک هزار مترمربع از معابر قرچک برای تردد معلولین صورت گرفت

شهردار شهرستان قرچک گفت: در راستای مناسب‌سازی معابر و تسهیل تردد معلولین و نابینایان، یک هزار مترمربع از معابر این شهر در سال جاری مناسب‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، محسن خرمی شریف شهردار شهرستان قرچک صبح امروز چهارشنبه(۱۶آذرماه) بابیان اینکه دسترسی معلولین و نابینایان به معابر شهری از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در سال‌های اخیر بوده است، اظهار داشت: در این راستا تعدادی از معابر و میدان‌ها اصلی با استفاده از کف‌پوش شیاری و سکه‌ای، ایجاد رمپ برای استفاده معلولین و جانبازان، هم‌سطح سازی دریچه‌ها و بهسازی تقاطع‌ها مناسب‌سازی شده است.


وی بابیان اینکه اقدامات انجام‌شده برای مناسب‌سازی مکان‌های عمومی موجبات آرامش معلولین را فراهم می‌کند، افزود: در جهت خدمت‌رسانی بهتر به معلولین و جامعه هدف، حدفاصل آموزش‌وپرورش تا میدان 15 خرداد(پوئینک) 17 مورد محل عبور پیاده برای معلولین و ویلچری‌ها و 14 مورد هم‌سطح سازی و رمپ ورودی ایستگاه اتوبوس جهت استفاده معلولین توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مدیریت شهری انجام‌شده است.


شهردار قرچک نصب تابلوی علائم افقی، خط‌کشی و آشکارسازی جایگاه‌های مناسب پارک وسایل نقلیه ویژه معلولین و جانبازان طبق استانداردهای ‌اعلامی ویژه پارک معلولین در 5 نقطه را از دیگر اقدامات انجام‌شده برای رفاه حال افراد دارای معلولیت عنوان کرد.


خرمی شریف در خصوص مناسب‌سازی معابر شهری جهت تردد معلولین و جامعه هدف، اظهار کرد: در راستای مناسب‌سازی معابر و تسهیل تردد معلولین و نابینایان، یک هزار مترمربع از معابر این شهر در سال جاری مناسب‌سازی شد.


وی در پایان به مناسب‌سازی ساختمان‌های شهرداری برای افراد دارای معلولیت با رعایت استانداردها اشاره کرد و بیان کرد: به‌منظور رفاه حال افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی و افراد ناشنوا و نابینا، مناسب‌سازی برای تسهیل تردد آنان با ایجاد رمپ و هندریل و احداث سرویس بهداشتی ویژه معلولین در برخی ساختمان مرکزی، مناطق 3 گانه، معاونت خدمات شهری، سازمان حمل‌ونقل، بار و مسافر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سراهای محله انجام‌شده است.

کد خبر 1238251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha