با یک تدارکات و طراحی پیچیده خارجی علیه ایران اسلامی روبرو هستیم

خضریان با تأکید بر لزوم شفاف سازی برای رفع ابهامات اجتماعی گفت:  با یک تدارکات و طراحی پیچیده خارجی علیه ایران اسلامی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

‏در گفتگویی که به مناسبت ‎ روز دانشجو با جناب ‎ مسعود پزشکیان در ‎ دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفت، با تأکید بر شفاف سازی برای رفع ابهامات اجتماعی، هرگونه توجیه‌گرایی زودهنگام و یا اتهام پراکنی بی‌پایه، همچون اظهارات تلویزیونی بی‌سند ایشان در وقایع اخیر را مقابل روشنگری عقلانی دانستم.
 
‏ضمن اینکه در پاسخ به دانشجویی که با طرح سوالی پیرامون ‎ هواپیمای اوکراینی نسبت به صداقت مسئولان تشکیک وارد کرد؛ با اشاره به مصداق بیان شده به عنوان سند صداقت ‎جمهوری اسلامی، نسبت به بررسی عملکرد مسئولان وقت شورای عالی امنیت ملی در عدم اعلام منطقه پرواز ممنوع در شب حادثه تأکید شد.

‏وضعیتی که پس از اقدام تروریستی حرم مطهر ‎شاهچراغ رخ داد، به خوبی نشان می‌دهد که صرفاً با مساله‌ای به نام شفاف‌سازی مواجه نیستیم و آنچه امروز در میدان عمل در حال اتفاق است،صرفاً موضوع علت درگذشت یک فرد نیست، بلکه با یک تدارکات و طراحی پیچیده خارجی علیه ایران اسلامی روبرو هستیم.
‏یکی از دغدغه‌های ‎دانشجویان موضوع ادعای مطرح شده ممنوع الخروج کردن معترضان و یا فعالان سیاسی در دانشگاه‌ها از سوی ‎مجلس بود که ضمن رد این ادعا،موضوع ‎جرم سیاسی و ضرورت رسیدن به ایده‌ای قابل دفاع در جهت حبس‌زدایی و همچنین ایجاد بستری برای خدمت به جای زندان تشریح شد. 
با توجه به انتقادات جناب ‎پزشکیان نسبت به موضوعات و مسائل متعدد کشور، پدیده ‎اپوزیسیون در قدرت و عدم پذیرش نقش مؤثر و فعال برای حل مسائل مورد انتقاد در طی سال‌های مسئولیت به همراه نگاه بخشی نگر و صنفی گرایانه به جای توجه به منافع ملی در این نشست تشریح شد.
‏براساس اصل نودم ‎قانون اساسی، اگر کسی از مردم عزیز فکر می‌کند به هر دلیل در اتفاقات دو ماه گذشته ظلمی در حقش توسط هر دستگاهی صورت گرفته، می‌تواند در ‎کمیسیون اصل نود طرح شکایت کند تا خارج از بوروکراسی اداری این موضوعات بررسی شود./

کد خبر 1238318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha