کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در هفته‌ای که گذشت/ از برپایی ورزش باستانی تا عزاداری ایام فاطمیه

هفته‌ای که در آذرماه سال جاری گذشت، بیانگر بخشی از فعالیت‌های هدفمند و مسجدمحور کانون‌های فهما بود که در جریان یک سلسله برنامه های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی برپا شد.

خبرگزاری شبستان – استان البرز:

 

روند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با توجه به مناسبت هایی همچون ایام فاطمیه سمت و سویی دینی و ایمانی پیدا می کنند. سیاه پوش شدن فضای مسجد، برپایی آیین عزاداری و سینه زنی و در بعضی موارد برپایی دسته های سینه زنی از جمله برنامه های کانون های فهما است.

 

باور به رشد ایمانی و انقلابی از جمله ساختارهای ذهنی امام مسجد ( مدیر مسجد) در مسیر راهبردی فعالیت های نوجوانان و جوانان مسجدی قرار دارد، آنچنان که همواره سعی می کند با آگاهی از مسائل و تجهیزات روز در این جریان سازی هدفمند در مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی گام های اساسی بردارد.

 

هفته ای که در آذرماه سال جاری گذشت، بیانگر بخشی از فعالیت های هدفمند و مسجدمحور کانون های فهما بود که در جریان یک سلسله برنامه های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی برپا شد.

 

مجتبی حسین زاده در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آموزش های قرآنی یکی از شاخص های برنامه ریزی در کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در دهقان ویلا کرج است که با برنامه ریزی هدفمند خود توانسته است در جذب و مشارکت نوجوانان فعالیت های اثرگذاری را به سرانجام برساند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرج افزود: کلاس قرآن سطح 2، آموزش روانخوانی و تجوید مقدماتی سطح سه، کلاس اصول عقاید و مبانی دینی، آموزش صوت و لحن تخصصی قرآن کریم، با حضور قاری ممتاز کشوری استاد مهدی کاشیان برپا شد.

 

 

وی با اشاره به اهمیت برپایی ویژه برنامه مناسبتی عزاداری ایام فاطمیه اظهار کرد: به مناسبت عزاداری ایام فاطمیه، ضمن سیاه پوش کردن مسجد، ویژه برنامه تبیینی با حضور حجت الاسلام افشاردوست امام مسجد برنامه ریزی شده است.

 

حسین زاده تصریح کرد: طی این هفته میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها را داشتیم که برای این منظور نیز ویژه برنامه ای شاد و مفرح ویژه نوجوانان و جوانان مسجدی برپا شد که با استقبال پرشور خانواده ها همراه بود.

 

 

محسن اویسی نیز در خصوص ویژه برنامه کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) واقع در فردیس به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: برپایی اردوی زیارتی کهف الشهداء با حضور جمعی از نیروهای مسجدی از جمله برنامه های اجرایی این هفته بود.

 

فعال کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) افزود: آیین عزاداری ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز با حضور حجت الاسلام سعید مهربانی و کربلایی رسول خرسندی در قرارگاه فرهنگی فاطمیون برپا شد. 

 

 

از جمله برنامه های قابل ذکر از طرح فعال کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) برپایی ورزش باستانی است که طی این هفته با حضور جمعی از نیروهای ورزشی و ورزش دوست مسجد برگزار شد.

 

گفتنی است، در حال حاضر ۳۹۱ کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان البرز فعالیت دارند که عمده برنامه های خود را برمبنای فعالیت های دینی و ایمانی با هدف رشد نوجوانان و جوانان قرار داده اند که شاخص این برنامه ها، بزرگداشت مناسبت های مختلف فرهنگی و مذهبی است.

 

ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در ایام فاطمیه و توجه به عزاداری و سینه زنی اهم این برنامه ها است.

کد خبر 1238597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha