۵ شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع می‌شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، از تشییع پیکر پنج شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه دوم در شهرستان‌های خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمد نجاتی، ظهر امروز شنبه در نشست هماهنگی تشییع شهدای گمنام در خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ شهید گمنام تازه تفحص شده همزمان با دهه دوم فاطمیه در سراسر کشور تشییع و تدفین می‌شود که سهم خراسان شمالی پنج شهید گمنام است.

 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: با توجه به درخواست‌های نهادهای نظامی و غیرنظامی پنج محل برای تدفین شهدای گمنام به مرکز اعلام شد که در نهایت پنج نقطه شهرستانی تایید و تصویب شد.

 

 

وی این پنج محل را پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری کل، ستاد فرماندهی فراجا در مانه و سملقان و روستای گزآباد از توابع شهرستان مانه و سملقان معرفی کرد.

 

 

نجاتی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ارسالی، ۲۹ آذر ماه پیکر شهدا وارد استان می‌شود، اظهارکرد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های پروازی بجنورد،  پیکر شهدا از طریق فرودگاه مشهد وارد خراسان رضوی می‌شود و از آنجا به استان انتقال داده می‌شوند.

 

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تاکید کرد: بر اساس برنامه ابلاغی، مراسم تشییع و وداع با پیکر شهدا در تمام شهرستان‌های استان انجام می‌شود و این مراسم از ۲۹ آذرماه تا ۶ دی‌ماه برنامه‌ریزی خواهد شد.

 

 

وی به ضرورت تشکیل ستاد شهرستانی مراسم تشییع با مسئولیت فرمانداران تاکید کرد و گفت: مسئولیت اجرای مراسم تشییع و شب وداع با سپاه و هیئت رزمندگان اسلام است.

 

 

حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه شهید فقط به دوران خودش تعلق ندارد بلکه آینده را هم روشن می‌کند، افزود: باید از این ظرفیت معنوی کمال بهره را برد.

 

 

وی بر ضرورت اطلاع رسانی و فضاسازی در تبیین این مهم تاکید کرد و گفت: مردم به ویژه هیئت های مذهبی در این مراسم حضور پرشور داشته باشند.

 

 

در این نشست نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در خصوص چگونگی و زمان برگزاری مراسم به تفکیک شهرستان‌ها اعلام نظر کردند.

 

 

 

 

کد خبر 1238671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha