وظیفه حاکمیت ایجاد اتحاد در جامعه است/ درگیر جنگ ترکیبی دشمن هستیم

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه درگیر جنگ ترکیبی دشمن هستیم، گفت: وظیفه حاکمیت در شرایط فعلی ایجاد اتحاد و در نظر گرفتن همه قشرها و گروه ها در جامعه است.

خبرگزاری شبستان، گروه سیاسی. مریم رضازاده: روایتگری جنگ مسئله ای است که همواره توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است. روایتگری جنگ به بخش نرم افزاری و قدرت ما در این زمینه بر می گردد، قطعا در این زمینه نهادها و دستگاه های مسئول وظیفه خطیری به عهد دارند. ساخت آثار فرهنگی و هنری در حوزه فیلم، نمایش و تئاتر می تواند از جمله مهمترین اقدامات ما در این حوزه باشد. علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس و عضو کمیسیون آموزش در گفتگویی با شبستان به تحلیلی این مبحث پرداخته است که در متن زیر می خوانید:

 

مقام معظم رهبری بر بحث روایتگری جنگ بسیار تاکید کرده اند؛ تا چه اندازه به این مطالبه معظم له جواب داده شده است؟

امام خمینی (ره) فرمودند که «جبهه ها دانشگاه است». مقام معظم رهبری بعد از جنگ بر روایتگری جنگ تاکید کرد که منظور رهبری این نیست که ما بنشینیم صحبت کنیم که چه اتفاقی افتاده یا نیفتاده است. این مسایل را در کتاب ها می نویسند، روایتگری یعنی منی که در جنگ بودم و فرزندان من که تربیت شده من هستند، بایستی جنگ را در عمل روایت کنند یعنی همان ایثار و از خود گذشتگی که رزمندگان در جبهه ها داشتند، امروز من مسئول نیز همان ایثار را داشته باشم یعنی راستگو باشیم و به جای هشت ساعت کار کردن 16 ساعت کار کنیم. این نوع رفتار می تواند روایت عملی از جنگ باشد که این مهم تر از این است که من بالای یک تریبون بروم و بگویم زمان جنگ اینگونه بود و رویا نبود. هدف از روایت کردن جنگ ادامه داد راه شهدا و جانبازان، رشادت ها و ایثارگری ها است.

 

در اوایل جنگ از لحاظ موقعیت نظامی و اقتصادی در چه وضعیتی بودیم و اکنون چه جایگاهی داریم؟

از نظر نظامی ما آن زمان چه از نظر تکنولوژی و چه سایر امکانات ضعیف بودیم حتی سیم خاردار هم تولید نمی کردیم اما امروز در بحث تکنولوژی به برکت جنگ و خون شهدا بسیار پیشرفته شده ایم و شاید جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم. از نظر ساماندهی نیروهای مردمی ما بعد از دو سه ماه که از جنگ گذشت، خودمان را پیدا کردیم و از جمله کشورهای شده ایم که امروز ارتش های دنیا از ما در بحث ساماندهی نیروهای مردمی الگو می گیرند که این بسیار سخت است. به جای اینکه یک ارتش کلاسیک گران قیمت داشته باشیم ما از نیروهای مردمی می توانیم در بحران ها استفاده کنیم و اینها را تغییر دهیم که در سیل، زلزله و سازندگی به میدان بیایند.

 

از نظر اقتصادی ما آن موقع دیگر تحریم های ظالمانه نداشتیم اما امروز این تحریم ها کمر می شکند. وضعیت ما امروز از نظر اقتصادی بسیار سخت تر از زمان جنگ است، یکی از دلایلش این است که بحث تحریم ها آن موقع این قدر آشکار نبود البته شاید ابرقدرت ها آن موقع تحلیل شان این بود که انقلاب اسلامی نمی تواند در منطقه و دنیا نفوذ کند و امروز که متوجه شده اند جنگ اقتصادی راه انداخته اند و این جنگ اقتصادی بسیار سخت تر از جنگ نظامی است.

 

چرا دشمن دیگر به فکر جنگ نظامی علیه نیست و جنگ ترکیبی را علیه ما راه انداخته است؟

هیچ ابرقدرتی به تنهایی نمی تواند از نظر نظامی بر ایران غلبه کند، خودش نابود خواهد شد اما از نظر اقتصادی کشورهای مختلف با هم هماهنگ شده که به ایران ضربه بزنند و ما باید توجه کنیم. جنگ ترکیبی جنگ تبلیغاتی که امروز رسانه های مخلتف با هم شروع کردند، دروغ پراکنی و این بحث حجابی که امروز می بینیم، جنگ فرهنگی است یعنی باورهای یک کشور را زیر سوال بردن است.

 

جنگ نظامی که امروز و در بعضی حوزه های می بینیم نیز جزء جنگ ترکیبی است. در برخی از حوزه ها تحرکات سنگینی انجام می شود اما ما این تحرکات سنگین را تحرک جزیی می بینیم، دلیلش نیز این است که ایران اینقدر قدرتمند است که ترکش های آن به کلان شهرها و تهران نمی آید که ما آن را ببینیم.

 

وظیفه حاکمیت برای مقابله با این جنگ ترکیبی چیست؟

وظیفه حاکمیت در حال حاضر ایجاد اتحاد و در نظر گرفتن همه قشرها و گروه ها و دغدغه ها و نگرانی های مردم و فراجناحی فکر کردن آن است. ما باید بنشینیم با همه گروه ها و مردم گفت و گوهای سازنده داشته باشیم. ما 85 میلیون جمعیت داریم، نمی توانیم بگوییم فقط ما درست می گوییم و بقیه اشتباه می کنند. باید صحبت ها و نظرات آنها را شنید و اگر توانستیم آنها را قانع کنیم و اگر نتوانستیم قانع کنیم تا جایی که قانون اساسی مان را زیر سوال نمی برد، عمل کنیم و بها دهیم.

کد خبر 1238713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha