نظام اسلامی حمایت از زنان را وظیفه خود می‌داند/زنان ایران  نیازی به حمایت  سازمان های بین المللی ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نظام اسلامی بر اساس موازین شرع و قانون اساسی وظیفه خود می داند که از زنان حمایت کند، گفت: زنان جامعه نیازی به حمایت سازمان های بین المللی ندارند.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اهداف دشمن برای سرمایه گذاری بر جامعه زنان کشور گفت: دشمن در یک یا ۲ سال قبل به تعبیر خودش پیش بینی می کرد که انقلاب آینده؛ انقلاب زنان است و به این جهت روی زنان متمرکز شده است چون زن از لحاظ اجتماعی و فرهنگی در سطح بین الملل مورد توجه است. در بسیاری از زمان ها در گذشته نسبت به حقوق زنان ظلم شده است و جامعه جهانی نسبت به حقوق زنان حساسیتی دارد، اگرچه کسانی که طرفدار حقوق زنان هستند بیشترین جفا را به زنان کرده اند و بیشترین ظلم را به این قشر انجام می دهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته در عامه مردم، زن مظلومیت تاریخی را همراه خود دارد و دشمن نیز از همین افکار عمومی دنیا بهره گرفته و آن مظلومیت را به ایران تعمیم می دهند در صورتی که نظام ایران، اسلامی است و مواضع اسلام و حمایت های اسلام از زن و حقوق زن کاملا روشن است. دشمنان روی زنان متمرکز شده اند که هم احساسات جهانی را تحریک کنند و هم از داخل کشور، عده ای ناآگاه را به صحنه بکشانند.

 

وی گفت: می گویند حقوق زنان در جامعه ایران نادیده گرفته شده است در صورتی که طبق آمار و اسنادی که داریم جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهنمودهای اسلام و وظیفه و تکالیفی که نظام اسلامی برایش در مورد حقوق زن در نظر گرفته است، عمل می کند و قاطعانه امروز اعلام می کنیم که در نظام اسلامی حقوق زنان محترم شمرده می شود و از زن ها حمایت ویژه می شود البته ما تحت تاثیر تفکر فمنیستی هم نیستیم. زن باید زن باشد و مرد باید مردم باشد و هیچ کدام نمی تواند جای دیگری را بگیرد. در چهارچوب معیارهای اسلامی حقوق زنان کاملا رعایت می شود. مسایل عاطفی، جسمی، فرهنگی و حقوقی زنان رعایت می شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای ممکن است عده ای ناراضی باشند ولی بدنه جامعه ایران به ضوابط اسلامی پایبند هستند و نظام اسلامی هم طبق قوانین شرع و احکام دینی خود را موظف می داند که از حقوق زنان حمایت کند و زنان جامعه نیاز به حمایت سازمان های بین المللی ندارد.

 

 

کد خبر 1238715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha