باید در برنامه هفتم توسعه به بخش فرهنگ توجه ویژه شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تنوع برنامه ریزی و افکار در حوزه فرهنگی باعث ولنگاری در این حوزه شده است، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه به بخش فرهنگ توجه ویژه شود.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر بازسازی ساختار فرهنگی در کشور گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند ما گفته بودیم اسناد آمریکاشناسی در کتاب های درسی بیاید اما نه تنها نیامد بلکه هیچ جا این اسناد منتشر هم نشد. اگر می خواهیم اوضاع فرهنگی و اجتماعی کشور درست شود باید افکارمان درست شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اطلاعات و داده هایی که داریم، درست باشد. این اطلاعات از کتاب های درسی، صدا و سیما و رسانه ها منتقل می شود. اگر این اطلاعات درست شود، اتفاقات خوب فرهنگی در کشور رقم می خورد. قدم اول در این زمینه را باید معلمان و آموزش و پرورش بردارد. معلمانی که داده ها و اطلاعات خوبی را به دانش آموزان نمی دهند باید پالایش شوند. در حوزه های متون درسی نیز نیازمند تحول هستیم.

 

وی ادامه داد: در حوزه های مختلف فرهنگی باید از موازی کاری فرهنگی اجتناب کنیم یعنی سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، شهرداری، دفتر تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور مساجد همه در موازات هم کار فرهنگی انجام می دهند؛ اینها به جای اینکه کار فرهنگی انجام دهند کار طولی انجام دهند تا یک نهادی در کشور باشد که پاسخگوی عملکرد فرهنگی هم باشد.

 

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع برنامه ریزی و افکار در حوزه فرهنگی و تنوع اجرا در حوزه قوه مجریه باعث شده است که این ولنگاری فرهنگی را در کشور شاهد باشیم، گرچه اینگونه هم نیست که بگوییم اوضاع فرهنگی کشور خراب است ولی آنکه ما باید باشیم، نیستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در برنامه هفتم توسعه به موضوعات فرهنگ توجه ویژه شود.

کد خبر 1238721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha