پیکرهای مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان کرمان تشییع می شود + جزئیات

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان جزئیات تشییع پیکرهای مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمود مهدوی فرد، یکشنبه(۲۰ آذر) در نشست خبری از تشییع پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام تازه تفحص شده در استان همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها خبر داد.

 

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه ۲۰۰ نقطه از استان متقاضی تدفین شهید گمنام است که از این تعداد ۲۵ نقطه در اولویت سال جاری قرار گرفت؛ افزود: تاکنون با ۱۵ نقطه موافقت شده است.

 

 

وی اظهار کرد: از تعداد ۱۱ شهید، ۶ شهید در کرمان و ۵ شهید در رفسنجان، هماشهر سیرجان، بلوک جیرفت، قطب آباد بم، نظام شهر نرماشیر تدفین می شود.

 

 

سرهنگ مهدوی فرد ادامه داد: مکان های تدفین ۶ شهید گمنام در شهرستان کرمان در ستادفرماندهی ارتش، دانشگاه تحصیلات تکمیلی ماهان، بولوار پزشک، پارک شهدای گمنام در خیابان شهید دستغیب، زمین ورزشی روستای سعیدی و در پارک شهید مطهری است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در میان ۱۱ شهید گمنام کم سن ترین آنها ۲۳ ساله و مسن ترین آنان ۴۵ ساله است؛ افزود: این شهدا مربوط به عملیات های بدر، خیبر، کربلای ۵، کربلای ۶ و تک دشمن در سال ۶۷ هستند.

 

 

این مسئول استقبال از پیکرهای مطهر شهدا را سوم دی ماه جاری در فرودگاه کرمان و شهرستان های فوق الذکر اعلام و بیان کرد: مراسم تشییع و تدفین همه شهدا جز دو شهید؛ ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها انجام می شود.

 

 

وی اضافه کرد: دو شهیدی که قرار است در دانشگاه و ستاد ارتش تدفین شوند، با توجه به تعطیلی روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به روز دیگری موکول می شود‌.

 

 

سرهنگ مهدوی فرد همچنین از پیش بینی تجمع فاطمیون در شهر کرمان با حضور هیئات مذهبی و مسئولین و خانواده شهدا خبر داد.




کد خبر 1238801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha