۶ شهید گمنام مهمان مردم خراسان جنوبی/ مکان تدفین شهدا اعلام شد

فلاحی با اشاره به میزبانی خراسان جنوبی از ۶ شهید گمنام در ۲۶ آذر گفت: یک شهیدوالامقام در استانداری، یک شهید در کویرتایر، یک شهید در حوزه علمیه رضوی، ۲ شهید در طبس و یک شهید در روستای دهشک قاین تدفین می شوند.

سرهنگ غلامرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به تشییع پیکر 6 شهید گمنام در خراسان جنوبی، اظهار داشت: شهدا از 26 وارد استان می شوند؛ از این تعداد یک شهید در استانداری، یک شهید در کویرتایر، یک شهید در حوزه علمیه رضوی، دو شهید در طبس (یک شهید در مصلی مسجد جامع و یک شهید در روستای محمد آباد طبس) و یک شهید در روستای دهشک قاین  به خاک سپرده می شوند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به درخواست مردم و مسئولان برای میزبانی شهدای گمنام، افزود: بر اساس پارامترهایی مانند جمعیت، موقعیت جغرافیایی، تأثیرگذاری فرهنگی، احداث المان و... شهدای گمنام وارد شده به استان به خاک سپرده می شوند.

 

وی با بیان اینکه هنوز از محل شهادت، عملیات و... شهدای گمنام هفته آینده اطلاعاتی در دست نیست، یادآورشد: احداث المان شهدا یکی از پارامترهای مهم برای به خاک سپاری شهدا می باشد؛ در همین راستا المان شهید گمنام در کویر تایر تکمیل و در حوزه علمیه رضوی پیشرفت بیش از 50 درصدی دارد و هفته آینده از 6 شهید گمنام دو شهید در این دو نقطه به خاک سپرده می شوند.   

 

به گفته وی تعداد شهدای گمنام محدود و درخواست ها برای به خاک سپاری در نقاط مختلف شهر و روستا فراوان است که بر اساس اولویت بندی های انجام شده این مهم در دستور کار قرار گرفته و محقق می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز استان، بوستان کاجستان، شهرک بعثت بیرجند و... در انتظار شهید گمنام هستند، تعداد شهدای گمنام  آرمیده در استان را تاکنون 148 شهید اعلام کرد و گفت: این تعداد شهدا در 62 یادمان قرار دارند.

 

فلاحی افزود: از 62 یادمان شهدا 41 یادمان تکمیل و به بهره برداری رسیده است و 15 یادمان هم در حال احداث (در مراحل مختلف فونداسیون، نازک کاری، اسکلت و...) بوده و 6 یادمان هم بدون اقدام است.

 

به گفته وی تاکنون 9 شهید گمنام در 6 نقطه استان تدفین شده که یادمان و مقبره ای در خور شأن ندارند و امید است با مساعدت مردم و حمایت مسئولان شاهد احداث یادمان شهدا باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 1238821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha