حفظ و تقویت تعامل دستگاه قضا و رسانه ها از اهداف برگزاری جشنواره رسانه و عدالت است

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به تعامل طرفینی دستگاه قضا و رسانه های استان گفت: هدف اصلی برگزاری جشنواره هایی از جمله رسانه و عدالت حفظ و تقویت این تعامل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، یکشنبه(۲۰ آذر) نشست هم اندیشی مشاوران رسانه ای رئیس کل دادگستری استان با موضوع چهارمین جشنواره رسانه و عدالت؛ گفت: کرمان؛ در برگزاری این جشنواره از استان های شاخص کشور است که مورد تقدیر قوه قضائیه هم قرار گرفته و این نشانه تعامل طرفینی دستگاه قضا و رسانه های استان است.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تأکید بر استمرار این تعامل؛ هدف اصلی برگزاری جشنواره هایی از جمله رسانه و عدالت را حفظ و تقویت این تعامل عنوان و بیان کرد: رسانه ها به عنوان کمک کار دستگاه قضا در اجرای سیاست های قوه نقش مهم و مؤثری دارند زیرا هم اطلاع رسانی و هم نقد می کنند.

 

 

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در سال ۱۴۰۲با تأکید بر اینکه کارگروه هایی که ذیل جشنواره شکل می گیرد جلسات منظمی باید داشته باشد؛ افزود: کارگروه هایی هم برای آسیب های جشنواره به ویژه در بخش داوران شکل بگیرد و بدون تعصب بررسی شود.

 

 

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره ها صرفاً دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه ای نیستیم بلکه شناسایی رسانه هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضا دارند؛ رسانه هایی که سیاست های قوه را پیگیری کردند و نیز بیشترین میزان تأثیرگذاری را داشتند از جمله اهدافی است که در این جشنواره دنبال می شود.

 

 

وی در پایان گفت: تولیدات چندرسانه ای ظرفیت خیلی خوبی است که بابد به بخش های جشنواره چهارم اضافه شود‌.

 

محمدباقر اسلامی، معاون دادگستری کل استان هم گزارش داد: این جشنواره به صورت دوسالانه از سال ۹۶ با مشارکت ۵۷ رسانه و ارزیابی یک هزار و  ۹۲۹ آغاز و در دومین دوره سال ۹۷ با ۴۱ رسانه و ۹۲۰ اثر و سومین دوره در سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۷۰ رسانه و ارزیابی ۶ هزار و ۲۹ اثر برگزار شد.

 

وی افزود: در برگزاری جشنواره از ظرفیت بزرگداشت هفته قوه قضائیه به دلیل تبیین و گزارش عملکرد دستگاه قضا استفاده می شود و این جشنواره با همکاری مجموعه های مختلف و برای قدردانی از فعالان رسانه ای در حوزه قضایی برگزار می شود.

 

کد خبر 1238874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha