دومین جشنواره «پاسخ برتر» برگزار می شود

حجت الاسلام حسنلو از برگزاری دومین جشنواره «پاسخ برتر» خبر داد و گفت: در دومین جشنواره پاسخ برتراز فعالان و مراکز پاسخ‌گو به شبهات دینی تقدیر و به آثار برتر جوایزی اهدا می شود.

حجت الاسلام «امیر علی حسنلو» در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه مفتخر است به مدد الهی و تحت توجهات حضرت بقیت‌الله‌الأعظم (عج) برای دومین سال پیاپی جشنواره فاخر و ارزشمند «پاسخ برتر» را برگزار نماید؛ در این راستا فراخوان دومین جشنواره پاسخ برتر درنیمۀ آبان‌ماه اعلام شد.

 

مدیر گروه تاریخ وسیره مرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه اظهار کرد: در دومین جشنواره پاسخ برتراز فعالان و مراکز پاسخ‌گو به شبهات دینی تقدیر به عمل خواهد آمد و به آثار برتر جوایزی اهدا می شود؛ علاوه براین تمامی آثار برتر و برگزیدگان این جشنواره از حمایت مالی و معنوی این مرکز برخوردارخواهند بود.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره «پاسخ برتر» تصریح کرد: یکی از اهداف ما ایجاد انگیزه و تشویق جوانان و فعالان عرصه مجازی، حقیقی و نویسندگان برای پاسخگویی به شبهات است،همچنین انگیزه ای برای تحصیل کنندگان حوزوی و دانشگاهی ایجاد کنیم تا در پاسخ به شبهات و پایان نامه های علوم انسانی رویکردی داشته باشند تا فعالیت های علمی آنها کابردی ترصورت بپذیرد.

 

حجت الاسلام حسنلو با بیان اینکه حمایت معنوی وعلمی از چنین رویکردهایی که پاسخگویی به شبهات را اولویت آثار خود نموده باشند از دیگر اهداف این جشنواره است افزود: درزمینه علوم قرآن، علم تاریخ، تاریخ نگاری وسایر عرصه های علوم انسانی اسلامی شبهاتی وجود دارد که نیازمند رویکردهای علمی قوی است که نخبگان و دانش جویان سراسر کشور و طلاب حوزه های علمیه ضرورت دارد به این عرصه با قلم علمی وارد شوند از این روی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، دومین سال این جشنواره را بر گزار می کند.

 

وی تصریح کرد: دومین جشنواره پاسخ برتر با اندکی تفاوت با قالب‌ های اولین جشنواره در قالب‌های علمی: ( کتاب، مقاله، پایان‌نامه)  ادبی: (شعر، داستان، داستانک، رمان.) چندرسانه‌ای: (فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن،) پویانمایی تجسمی: (عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی)،بخش ‌ویژه: (پاسخ‌‌گویی به شبهات نسل‌نو) و بین الملل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسنلو افزود: آثار راه‌ یافته به دومین جشنواره پاسخ برتر توسط هیئت داوران مورد ارزیابی دقیق قرار خواهند گرفت و سپس آثار برگزیده در موعد مقرر معرفی می شوند.

 

مدیر گروه تاریخ وسیره مرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه بیان کرد: بدیهی است آثاری به مرحله نهایی راه خواهند یافت که سه ویژگی و شاخصه اصلی جشنواره؛ یعنی پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا، استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی و ارائه الگوهای صحیح پاسخگویی به شبهات را دارا باشند.

 

وی اظهار کرد: از جمله شرایط پذیرش آثار این است که آثار علمی صرفاً در سال 1400 نگاشته و چاپ شده باشند و نیز در اولین جشنواره پاسخ برتر ارسال نشده باشنددرضمن از همه هنرمندان در خواست می شود با این مرکز در تولید آثار فاخر هنری پاسخگو همکاری داشته باشند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1238954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha