هدفگذاری بهزیستی مازندران برای اعطای تسهیلات اشتغال به بیش از چهار هزار مددجو

بریمانی با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۴۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان مازندران امسال می توانند از فرصت تسهیلات اشتغال بهره مندشوند، گفت: تاکنون پرونده سه هزار و ۲۰۰نفر از مددجویان دارای شرایط درافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فریبا بریمانی امروز(۲۰آذر) در حاشیه نمایشگاه توانمندسازی افراد دارای معلولیت مازندران که باحضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت به خبرنگاران،اظهار کرد: روز ۱۲آذر مصادف با سوم دسامبر روز جهانی افراد دارای معلولیت نام دارد و به‌مناسبت همین روز از امروز که بیستم آذر است به مدت سه روز نمایشگاه توانمندسازی افراد دارای معلولیت برپا شده است.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به تفاوت بین این نمایشگاه با نمایشگاه‌های دوره های گذشته، عنوان کرد: در نمایشگاه‌های قبل نگاه به تولیدات و محصولات بود اما این بار نگاه به توانبخشی و آموزش مددجویان با هدف رسیدن به توانمندسازی پایدار به تصویر کشیده شده است‌.

 

بریمانی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دارای ۱۵ غرفه است، افراد مبتلا به اتیسم، معلولیت مزمن، خانواده کم شنوا و ناشنوا در مجموع ۱۲ نوع مرکز توانبخشی مختلف در مازندران داریم که افراد نمونه از آموزشگاه در این نمایشگاه حضور دارند؛ هدف این است که تمام افراد دارای معلولیت در کنار خانواده زندگی کنند و زمینه توانمندسازی اجتماعی فراهم شود.

 

وی ادامه داد: همچنین اقدامات پیشگیرانه همچون ۱۰ مرکز مشاوره ژنتیک داریم، چرا که به دنبال داشتن جامعه سالم و عاری از هر گونه معلولیت و آسیب اجتماعی هستیم.

 

بریمانی درباره جزییات پرداخت تسهیلات به مددجویان گفت: در سال جاری برای حدود ۴ هزار و ۸۴۰ نفر در استان تسهیلات اشتغال دیده شده که ۸۰ درصد آن افراد دارای معلولیت هستند؛ وام‌های بابهره پایین دریافت خواهند کرد و اگر به اشتغال پایدار برسند برای گسترش کسب و کار هم مبلغ دیگری وام پرداخت خواهیم کرد.

 

وی از معرفی ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده به بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین به کارآفرینان حامی معلولان نیز وام ۱۰۰ میلیونی کسب و کار پرداخت میکنیم به شرط اینکه مددجویان را بیمه کنند از طرفی ما پنج سال بیمه کارفرمایی را نیز پرداخت می‌کنیم.

کد خبر 1239043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha