استقرار ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در محورهای مهم کوهستانی و برف گیر استان گیلان

سرهنگ صفاری گفت: در طرح زمستانه امسال ، ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در محورهای مهم کوهستانی و برف گیر استان گیلان مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سرهنگ جاور صفاری شامگاه یکشنبه (۲۰ آذر) در گفت‌و‌گوی خبری با موضوع بررسی اجرای طرح زمستانه پلیس راه اظهار داشت: هفته گذشته در همین راستا نشست هماهنگی طرح زمستانه پلیس راه و راهداری استانهای گیلان، اردبیل، زنجان و قزوین برگزار شد.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان در مورد اهداف و جزئیات این نشست ابراز داشت: آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت طرح‌های زمستانی سالهای گذشته از جمله اهداف برگزاری این نشست بود و به واسطه آن برای هم افزایی، تبادل تجربیات، انسجام واحد در مدیریت طرح زمستانی، همپوشانی و تعامل استانهای مجاور برنامه‌ریزی صورت گرفت.

 

صفاری تصریح کرد: به موجب برگزاری این نشست قرار شد اطلاع رسانی به هنگام در زمان تغییر شرایط جوی و بارش برف در مرزهای مجاور سه استان در دستور کار قرار گیرد. همچنین اعمال محدودیت ترافیکی درست، اطلاع رسانی به موقع از محدودیت‌های ترافیکی و کنترل تجهیزات زمستانی در مبادی ورودی از دیگر دستاوردهای این نشست به شمار می‌رود.

 

وی پاکسازی محورهای مجاور سه استان گیلان ، زنجان و اردبیل به خصوص در آزادراه ها، راه‌های اصلی و راه‌های فرعی را از دیگر تصمیمات این نشست مشترک ذکر کرد و گفت: گردنه حیران، گردنه اسالم به خلخال و پونل به خلخال سه گردنه برف گیر استان گیلان محسوب می‌شوند که پلیس راه گیلان سه تیم شبانه روزی در این سه محور مستقر کرده است.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان اذعان کرد: در طرح زمستانه امسال ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در محورهای مهم کوهستانی و برف گیر استان گیلان حضور پیدا خواهند کرد و در محورهای جلگه‌ای استان هم حضور فعال خواهد داشت.

 

صفاری تسهیل در عبور و مرور مردم، امدادرسانی به هنگام در جاده‌های برف گیر و پیشگیری از تصادفات را اهداف مهم اجرای طرح زمستانه پلیس راه اعلام و  اضافه کرد: پلیس راه استان گیلان در قالب ۶۵ تیم گشتی، ۳۰۰ نفر از نیروهای فعال خود و با مشارکت گروههای امدادی شامل اورژانس، هلال احمر و‌ راهداری با مجموع هزار و ۶۰۰ نفر طرح زمستانه را برگزار می‌کند. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که تجهیزات پلیس راه گیلان برای اجرای طرح زمستانه چقدر مهیاست یادآور شد: تیم‌های گشتی پلیس راه مجهز به خودروهای کمک دار هستند و برابر تصمیم فرماندهی انتظامی استان در صورت نیاز از خودروهای کمک دار سایر واحد‌های انتظامی هم در طرح زمستانه پلیس استفاده خواهد شد.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان استقرار دوربینهای کنترل سرعت و کنترل تخلف را در جاده‌های استان اولویت پلیس راه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در محورهای استان گیلان ۶۶ سامانه ثبت ثبت تخلف سرعت و ۲۱ سامانه نظارتی وجود دارد و به طور متوسط روزانه ۳۰۰ فقره تخلف سرعت توسط این دوربین‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

 

صفاری محور امامزاده هاشم و سنگر به سیاهکل را از جمله محورهایی که فاقد سیستمهای هوشمند نظارتی ترافیکی هستند ذکر کرد و گفت: درصددیم در جلسات شورای راهبری استان که به ریاست استاندار گیلان برگزار می‌شود نیازمندی این محورها به سامانه‌های هوشمند را متذکر شویم.

 

وی در پایان با بیان اینکه اگر راننده‌ای ۲۰ نمره منفی بگیرد گواهینامه اش ابطال می‌شود و نمی‌تواند یکسال رانندگی کند خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز ما در گیلان برای اطلاع از وضعیت راهها و محورهای مواصلاتی می‌توانند اطلاعات لازم را از طریق سامانه ۱۴۱ کسب کنند.

کد خبر 1239092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha