۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات رسید

ذوالفقاری از ارسال ۵۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات استان سمنان خبر دادوگفت: این جشنواره در ۲۴ آذر به منظور تبیین فرهنگ پرداخت زکات دراین استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، محمد حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات با عنوان «هواتو دارم» در ۱۳ محور در راستای تبیین فرهنگ پرداخت زکات در استان سمنان۲۴آذربرگزار خواهد شد گفت: این جشنواره با هدف جریان‌سازی فرهنگ خیر و احسان، آگاه‌سازی، اقناع‌سازی و شناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم دینی، علمی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان درخصوص سایر اهداف برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات، تصریح کرد: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه‌سازی و تبیین اثربخشی این فریضه واجب الهی در محرومیت‌زدایی و توجه به نقش زکات در کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی، چگونگی تحقق زکات مولد، راهکارهای تبدیل زکات به درآمد پایدار و رابطه زکات با سایر فرایض دینی، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علمی - ترویجی و تکریمی زکات است.

 

وی بهره گیری از فناوری های نوین و روش های بروز از جمله افزایش مشارکت خیران با فناوری روز، تدوین روش‌های نو در ترغیب مودیان زکات، ظرفیت‌ها و خلاء‌های قانونی ترویج فرهنگ پرداخت زکات، زکات و کنترل فقر اقتصادی جامعه، مدیریت امور خیر و احسان، مبانی فقهی زکات مستحب، زکات در فقه حکومتی را از محورهای جشنواره اعلام کردوافزود: ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات استان سمنان رسیده است.

 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بعد از ارزیابی، آثار مورد داوری قرار گرفته، اظهار کرد: به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان زمان برگزاری جشنواره را ۲۴ آذرماه سالجاری در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید کلاهدوز ساعت ۹ با حضور مسئولان کشوری و استانی اعلام کردوافزود: این جشنواره در محور‌های کلیپ کوتاه، خوشنویسی، عکس نوشته، طراحی و نقاشی، متن ادبی و داستان نویسی، موشن گرافی و شعر، کتابخوانی، مقاله و... برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به  انجام کار فرهنگی و پژوهشی در پرداخت زکات در سراسر کشور برگزار خواهد شد اضافه کرد: اهمیت تبیین فریضه زکات در جامعه با توجه به فرمایشات رهبری و ترغیب هرچه بیشتر مردم برای پرداختن به این مهم این جشنواره برگزار خواهد شد.

 

ذوالفقاری از مشارکت ۲۰ دستگاه فرهنگی هنری، اجرایی، دانشگاهی و مردمی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در برگزاری این جشنواره خبر دادوافزود: رویج فرهنگ زکات کمک کننده به دهک‌های پایین جامعه است و در واقع پرداخت زکات کنترل کننده فقر اقتصادی جامعه است.

کد خبر 1239157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha