برگزاری پیش‌نشست اطلاق‌گرایی گزاره‌های اخلاقی بر پایه نظریه اعتباریات علامه طباطبایی (ره)

پیش‌نشست علمی «اطلاق‌گرایی گزاره‌های اخلاقی بر پایه نظریه اعتباریات علامه طباطبایی (ره)» در جامعه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی، پیش‌نشست علمی «اطلاق‌گرایی گزاره‌های اخلاقی بر پایه نظریه اعتباریات علامه طباطبایی (ره)» را برگزار می‌کند.

 

در این پیش نشست که همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود، حجت الاسلام دکتر مجید ابوالقاسم زاده، رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین این موضوع خواهد پرداخت.

 

این نشست روز سه شنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات اسلامی برگزار می‌شود.

 

همچنین امکان برگزاری نشست به صورت مجازی فراهم شده و علاقه‌مندان جهت حضور می‌توانند از پیوند https://b ۲ n.ir/N.elmi استفاده کنند.

 

«معرفی و تبیین دقیق ابعاد مختلف علمی و شخصیت اخلاقی علامه»، «بازاندیشی آرا و اندیشه‌های علامه در ابعاد مختلف علمی بمنظور پاسخ به مسائل روز»، «معرفی شخصیت فردی، اخلاقی و اجتماعی علامه بمنظور الگو سازی در بین نسل جوان جامعه»، «بررسی روش‌های جذب و تعاملی علامه در مواجهه با دیگران»، «معرفی علامه طباطبایی به عنوان مفسر بزرگ و پرچمدار حکمت اسلامی در دوران معاصر»، «شناسایی توان و ظرفیت حکمت اسلامی و جریان فلسفی نوصدرایی» و «بازخوانی فلسفه اسلامی با تأکید بر گسترش روحیه تبیین دقیق، نقد، نوآوری و عبور از فضای تصلب و احساس و غیر علمی» از جمله اهداف برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی می باشد.

 

برنامه های کنگره بین المللی علامه طباطبایی با هدف تبیین اندیشه‌های مرحوم آیت الله محمد حسین طباطبایی،  از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ آغاز شده و اجلاسیه اصلی این کنگره اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود.

 

کنگره بین المللی علامه طباطبایی به همت مجمع عالی حکمت اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال برگزاری است.

کد خبر 1239182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha