تحقیقات سازمان ملل در مورد جنایات صهیونیست ها علیه کودکان فلسطینی

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان وارد فلسطین اشغالی شده است و درباره جنایات این رژیم علیه کودکان به سازمان ملل متحد گزارشی را ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الغد،یک نماینده سازمان ملل روز گذشته سفر خود را به فلسطین اشغالی برای راستی آزمایی جنایات اشغالگر اسرائیل علیه کودکان فلسطینی آغاز کرد تا یافته های خود را در موردجنایات این رژیم علیه کودکان به سازمان ملل متحد  ارائه دهد و در مورد امکان گنجاندن اسرائیل در لیست سیاه تحقیق کند.

 

با وجود فشار شدید رژیم صهیونیستی برای خنثی کردن نتایج سفر نماینده سازمان ملل، ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری ‌های مسلحانه، وی از کرانه باختری و اسرائیل بازدید می کند تا شواهدی مبنی بر هدف قرار دادن کودکان فلسطینی در جریان عملیات نظامی اسرائیل، و دخالت نیروهای اسرائیلی را مشاهده کند.

 

این مقام سازمان ملل در جریان این سفر به دنبال راستی آزمایی وقایعی است که در اراضی اشغالی فلسطین رخ داده است و طی آن غیر نظامیان غیرمسلح فلسطینی در رویارویی و درگیری مسلحانه با اشغالگران با وجود آنکه شرکت نداشته اند، هدف قرار گرفته اند.

 

بر اساس گزارش یک روزنامه اسرائیلی؛ مقامات اشغالگر تلاش دارند تا در لیست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان قرار نگیرند و به همین دلیل به سفر گامبا نیز اهمیت زیادی می دهند و به طور جدی با آن برخورد می کنند.

 

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: این مقام سازمان ملل علاوه بر «آویو کوچاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل با مقامات وزارت امور خارجه، ارتش و پلیس اسرائیل نیز دیدار خواهد کرد.

 

این درحالی است که گامبا پیش از این به مقامات اشغالگر هشدار داده بود که اگر رویه خود را در قبال کودکان فلسطینی تغییر ندهد، احتمال قرار دادن آن را در لیست سیاه کشورهایی که کودکان را هدف قرار می دهند در گزارشی در سال آینده بررسی خواهد کرد.

 

سفر گامبا در حالی صورت می ‌گیرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل درباره کشته شدن شمار زیادی از کودکان در اثر تیراندازی نیروهای اشغالگر طی سال جاری میلادی شکایت کرده و خواستار قرار گرفتن مقامات اشغالگر در لیست سیاه شده است.

 

گزارش های قبلی سازمان ملل متحد به شدت حمله اشغالگران به کودکان فلسطینی را محکوم کرده و آن را به هدف قرار دادن مراکز آموزشی و موسسات آموزشی فلسطین متهم کرده است.

 

مقامات اشغالگر این گزارش ‌ها را تکذیب نکردند، بلکه مدعی شده اند که تحریف شده‌اند، کودکان و پسران فلسطینی در رویارویی با نیروهای اشغالگر شرکت داشتند و گروه‌های فلسطینی، دانش‌آموزان مدرسه‌ ای را «عضو» کرده و آنها را برای استفاده از سلاح آموزش می‌ دهند.

کد خبر 1239190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha