بیداری اسلامی ثمره گرایش دنیا به اسلام است

یکی از همکاران شهید آوینی، بیداری اسلامی منطقه را ثمره انقلاب اسلامی و گرایش به اسلام ذکر کرد و گفت:نمونه های گرایش به معنویت و عدالت طلبی به عنوان امواج این انقلاب در غرب،آمریکای لاتین و وال استریت نمایان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، حجت الاسلام عباس محسنی از همکاران شهید آوینی، شب گذشته(27 فروردین) در همایش هنر شیدائی در تالار فرهنگ یزد به تبیین شخصیت و دغدغه های سید شهیدان اهل قلم پرداخت و اظهارداشت: در اطراف این شهید هاله ای به عنوان هنرمند شهید به وجود آمده است که باید به آن سخن مقام معظم رهبری که از وی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام می برند را اضافه کرد.

وی با بیان اینکه قلم بیشتر نشانه ای از تفکر است تا هنر در تببین چرائی این عنوان از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: شهید آوینی در حدود 100 فیلم مستند در حوزه جنگ ساخته و 12 کتاب منتشر کرده است.


حجت الاسلام محسنی با اشاره به سیر خاص کتاب های این شهید که با نثر عجیبی نوشته شده است، افزود: این تولیدات نشانه ای از یک تفکر است، شهید آوینی مقوله های خاصی را دنبال می کرد که انقلاب و تحول انفسی به عنوان زمینه اصلی همه آثار  وی مطرح است.

از همکاران شهید آوینی با اشاره به نگاه خاص شهید آوینی به مقوله انقلاب اسلامی که برگرفته از نگاه رهبر کبیر انقلاب است، خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه شهید آوینی به انقلاب اسلامی کمتر در جامعه رسوخ پیدا کرده است، از دیگاه شهید آوینی انقلاب اسلامی یک واقعه تاریخی بی نظیر برای احیای آموزه های دینی و برقراری عالمی بر پایه دین است.


وی به تبیین نگاه شهید آوینی در خصوص انقلاب اسلامی و احیای ارزش ها دینی و تحول انفسی پرداخت و گفت: از نگاه آوینی ما در جنگ به تعداد شهدایمان کربلا را فتح کردیم، چنین نگاهی برگرفته از تحول انفسی حضرت امام و از ثمرات انقلاب اسلامی است.


عضو تیم تدوین کتب شهید آوینی در همین زمینه به مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره و بیان کرد: حقیقت این مذاکرت این است که در یک طرف تفکر انقلاب اسلامی و در سوئی دیگر غرب و تفکر غربی است.

وی با بیان اینکه آمریکا توان درک ماهیت انقلاب اسلامی را ندارد، خاطرنشان کرد: 32 سال است که آمریکا به عنوان نوک پیکان تفکر غربی در برابر ایران از خود انفعال و واکنش نشان می دهد و از آن ضربه خورده است.

حجت الاسلام محسنی با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی، افزود: محصول انقلاب اسلامی همین نیروهای استشهادی در لبنان و فلسطین است که در جنگ های 32 روزه و 22 روزه حماسه آفریدند.

از همکاران شهید آوینی با اشاره به اینکه اکنون جهان به جبهه ایرانی و آمریکائی تبدیل شده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی موج های گرایش به شیعه، گرایش به اسلام، گرایش به معنویت و استکبار ستیزی و عدالت طلبی را ایجاد کرده که اکنون در سطح جهان قابل رویت است.

حجت الاسلام محسنی، بیداری اسلامی منطقه را ناشی از امواج انقلاب اسلامی و گرایش به اسلام ذکر کرد و افزود: نمونه های گرایش به معنویت و عدالت طلبی به عنوان امواج این انقلاب در غرب، آمریکای لاتین و وال استریت به خوبی نمایان است.

گفتنی است، این همایش به همت بسیج هنرمندان استان یزد و حوزه هنری این استان برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 123933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha