مستندسازی آثار شهدای ۸ سال دفاع مقدس تدوام یابد

هاشمی تألیفات و مستندسازی آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس در استان سمنان را، اقدامی ماندگار و بسیار حائز اهمیت دانست وگفت: بایستی این مسیر تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی در در جلسه کمیته اجرایی ستاد دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با بیان اینکه برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان برگ زرینی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت:حفظ و صیانت از آثار شهدا و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند عزمی جدی است.

 

استاندار سمنان با اشاره به برگزاری دومین کنگره سه هزار شهید در استان سمنان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ اظهارداشت: این اقدام برگ زرینی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است‌.

 

وی احیا نام و یاد شهدا را یک وظیفه برای همه در جامعه دانست و گفت: تمام تلاش ها باید برای به کارگیری ظرفیت های موجود برای بهتر برگزار شدن کنگره 3 هزار شهید استان سمنان به کار گرفته شود.

 

هاشمی با بیان اینکه فضای استان تا زمان برگزاری کنگره، باید فضای ایثار و شهادت باشد، اضافه کرد: این کنگره در فضای جهادی و مردمی برگزار خواهد شد و باید کمیته‌های این کنگره نیز دلی و جهادی عمل کنند.

 

استاندار سمنان ثمرات برگزاری این کنگره شهدا را بسیار دانست وافزود: باید از ظرفیت شهدا برای روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه اولین روستای دارای بیشترین تعداد شهید متعلق به استان سمنان است که این روستا ۹۸ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: این کنگره باید در استان سمنان پر رنگ تر از سایر کنگره‌ها دیده شود.

 

هاشمی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در قالب کنگره شهدا برنامه‌ریزی شود و ضروری است ائمه جمعه و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن این کنگره تلاش کنند.

 

استاندار سمنان ادامه داد: تألیفات و مستندسازی آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس در استان سمنان، اقدامی ماندگار و بسیار حائز اهمیت است که اینگونه اقدامات قطعاً در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده اثرگذار بوده و لازم است این مسیر تداوم یابد.

کد خبر 1239424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha