لایروبی رودخانه ها باید در اولویت قرار گیرد

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان گفت: لایروبی رودخانه های شیروان باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ سید وحید میرزامحمدزاده روز سه شنبه (22 آذرماه) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شیروان اظهارکرد: تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه و بستر رودخانه که در آینده خطراتی به همراه دارد نیاز به لایروبی دارد و اعتبارات کم است لذا در این راستا باید نظارت بیشتری برای برخورد با متخلفان صورت گیرد و کمیته پسماند تشکیل شود.

 

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این حوزه این است که تاکنون مناطقی برای حاشیه شهر جهت تخلیه نخاله های ساختمانی مشخص نشده است.

 

میرزامحمدزاده عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در سال هایی که بارندگی مناسب است باید برنامه ریزی برای سال های خشکسالی انجام داد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان هم گفت: مصرف آب شیروان در تابستان، 485 لیتر بر ثانیه بود که با فصل سرما به 300 لیتر در ثانیه رسیده و با توجه به کاهش دبی همچنان با تنش مواجه هستیم.

 

حسین جوان اظهارکرد: با توجه به اینکه تصفیه خانه از مدار خارج شده سطح آب چاه ها کاهش داشته و اعتبارات این حوزه برای انجام طرح های در دست اجرا، کم است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان افزود: در جنوب شهر حفر سه حلقه چاه در دست اجراست که تا فصل گرما باید به مدار بهره برداری برسد تا از میزان تنش کاسته شود.

 

جوان بیان کرد: برای حل مشکل آب در منطقه کوی وحدت و شهر خانلق شیروان طرحی در دست اجراست تا مخزن شمال شهر را به مخزن کوی وحدت وصل کند.

 

     

 

 

کد خبر 1239435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha