احیای طب اسلامی و سنتی بستر  ترویج سلامتی است

توسعه روش های طب اسلامی در جامعه، بستر ترویج سلامتی واصلاح سبک زندگی مردم است.

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد؛ با در نظر گرفتن اهمیت وضعیت سلامتی در جسم و روح به گفته کارشناسان، امروزه اکثر مردم به جهت مصرف مواد غذایی نامطلوب دچار بیماری هستند.

 

همچنین با توجه به اینکه داروهای طب اسلامی عوارض مشابه داروهای تجربی را ندارد، احیای طب اسلامی و سنتی بستری برای ایجاد سبک زندگی مناسب بویژه در مصرف مواد غذایی و دارویی استو

 

منشاء طب از خداوند است و مهمترین مقوله طب‌، تغذیه است که در خیلی از جاهای قرآن به ‌وضوح اشاره شده است.

 

طب سنتی و اسلامی در سال های اخیر با اقبال عمومی مواجه شده است و روش های خاص پیشگیری و درمان طب سنتی و اسلامی در بین مردم رواج یافته است.

 

با گسترش روز افزون بیماری سرطان در جامعه و هشدارهای طب سنتی در خصوص نوع خوراک و سبک زندگی امروز مشاهده می شود که بسیاری از مردم به آموزش های طب سنتی علاقمند شده و در شیوه های درمانی نیز به دنبال روش های طب سنتی هستند.

 

  سمیه مرادی، بانوی لرستانی در زمینه طب اسلامی فعالیت می کند، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در ابتدا به طب اسلامی علاقه داشتم و به صورت پراکنده در این زمینه اطلاعات کسب می کردم.

 

وی افزود: به مرور علاقه ام به این رشته بیشتر شد و با شرکت در دوره های آموزشی تخصصی و فعالیت بیشتر در زمینه شناخت گیاهان دارویی و شیوه استفاده از این داروها در درمان آشنا شدم.

 

مرادی ادامه داد: در دوره های آموزشی نکات پراکنده ای آموخته بودم اما هر نکته جذابیتی فراوان برایم داشت و در هنگام بیماری دوستان و یا اعضای خانواده از این نکات استفاده می کردم و با نتبجه گرفتن شخصی گاهی برای افراد خانواده هم می توانستم نظر درستی برای درمان داشته باشم.

 

وی افزود: و در مدت کوتاهی تاثیر این نظم در درمان ناراحتی های عمومی افراد خانواده چون پدر و مادر مشاهده شد و به مرور با شرکت در دوره های تخصصی این رشته در ابتدا به فکر راه اندازی مرکز فروش گیاهان دارویی افتادم.

 

مرادی بیان کرد: در گام بعد با استقبال اهالی محل به فکر ترویج این توانمندی افتادم و با بهره گیری از ظرفیت مسجد و جذب اساتید توانمند این حرفه از قم، دوره های آموزشی مستمر برای بانوان در مسجد برگزار شد.

 

وی ادامه داد: هدف از این دوره آموزشی احیای طب سنتی و کمک به مردم برای بهره گیری از این توان ارزشمند در تغییر سبک زندگی بود.

 

 این بانوی کار آفرین ادامه داد: دوره های آموزشی سبک زندگی با عنوان طب اسلامی، مورد استقبال خوبی قرار گرفت و به فکر افتادیم مکانی برای این دوره ها دایر شود و با همکاری فعلان مسجد و اهالی محل این مهم محقق شد.

 

وی افزود: با راه اندازی موسسه بهداشت اسلامی ایرانی، موفق شدیم به صورت مستمر دوره های آموزش طب سنتی ارائه  و هم  همانند درمانگاهی به مردم خدمت رسانی می شود.

 

مرادی اذعان داشت: بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی هم اکنون از مطالب آموزشی برای  استفاده خود و خانواده های خود بهره می برند.

 

وی ادامه داد: در گام دوم با توجه به نقش این حوزه در اشتغال، دوره های آموزش تخصصی در زمینه های چون پرورش گیاهان دارویی، شناخت گیاهان دارویی،  حجامت، باد کشی، مزاج شناسی و زالودرمانی برگزار شد و مورد استقال قرار گرفت.

 

مرادی با بیان اینکه در حوزه داروهای گیاهی، تولید عرقیات نیاز به آموزش های مستمر و بیشتری است، خاطرنشان کرد: با ارائه این آموزش ها به افراد علاقمند به حمد الله گام های خوبی در زمینه توانمند سازی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای علاقمندان برداشته شد.

 

وی افزود: با بهره گیری از طب سنتی بسیاری بیماری های مردم با کمترین هزینه و بدون استفاده از داروهای شیمایی درمان می شود.

 

مرادی، با بیان اینکه بسیاری از درمان ها با اصلاح الگویی غذایی پی گیری می شود، ابراز کرد: درمان با طب سنتی و اسلامی کم هزینه، موثر و کمکی به اقتصاد خانواده هاست.

 

وی فعالیت در عرصه طب سنتی، پرورش گیاهان دارویی و تولید عرقیات طبیعی را بستری برای اشتغالزایی دانست و افزود: در صورت حمایت بیتشر می توان بستری برای آموزش بهتر و بیشتر وهمچنین اشتغالزایی در جامعه ایجاد شود.

 

مرادی با بیان اینکه طب سنتی و اسلامی وابستگی به علم غرب ندارد، ابراز کرد: اساتید این حوزه در دانشگاه های معتبر جهان آموزش یافته اند و با کم ترین امکانات، درمانی عالی و بدون عوارض و تاثیر گذار انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه  با توسعه و تقویت این حرفه به دنبال ترویج طب اسلامی و تغییر ذائقه مردم به غذاهای سالم هستیم، ادامه داد: به حمد الله در این زمین گام های خوبی برداشته شده است.

 

مرادی ادامه داد: با تشکیل تیم‌های سلامت و آموزش اعضا، آنان را به روستاهای اطراف نیز اعزام کردیم تا طب اسلامی را گسترش دهیم.

 

این بانوی لرستان افزود: همچنین تیم هایی برای جمع‌آوری محصولات گیاهی درمانی تشکیل شده است.

 

مرادی تشکیل تیم‌های در قالب گروه‌های چهارنفره تصریح کرد: آویشن، بابونه، بومادران، پونه، شنبلیله، گل گاوزبان و... جمله گیاهان کوهی است که در این منطقه بسیار یافت می‌شود و با همکاری تیم‌های تشکیل شده، آنان را جمع و با کیفیت مطلوب خشک می‌کنیم و علاوه بر فروش به دیگر استان های کشور هم  صادر می‌شود.

 

کد خبر 1239446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha