رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی در گیلان برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، رزمایش طرح زمستانی پلیس گیلان همزمان با آغاز فصل زمستان امروز(سه‌شنبه، ۲۲ آذر) در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان گیلان واقع در کیلومتر ۲ جاده تهران برگزار شد. در این رزمایش یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی با رژه از مقابل جایگاه آمادگی خود را در برابر حوادث احتمالی نشان دادند.

 

*مشارکت ۱۶۰۰ نفر در طرح زمستانه پلیس گیلان

در این مراسم جاور صفاری با بیان اینکه در طرح زمستانه امسال ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در محورهای مهم کوهستانی و برف گیر استان حضور دارند گفت: گردنه حیران، گردنه اسالم به خلخال و پونل به خلخال سه گردنه برف گیر استان گیلان محسوب می‌شوند که پلیس راه گیلان سه تیم شبانه روزی در این سه محور مستقر کرده است.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از حضور فعال پلیس در محورهای جلگه‌ای استان خبرداد و افزود:  پلیس راه استان گیلان در قالب ۶۵ تیم گشتی با تعداد ۳۰۰ نفر از نیروهای فعال خود و با مشارکت گروه‌های امدادی شامل اورژانس، هلال احمر و‌ راهداری با مجموع هزار و ۶۰۰ نفر طرح زمستانه را برگزار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در محورهای گیلان ۶۶ سامانه ثبت ثبت تخلف سرعت و ۲۱ سامانه نظارتی وجود دارد  اذعان کرد: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ فقره تخلف سرعت توسط این دوربین‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

 

 

* آمادگی ۶۰ اکیپ راهداری در طرح زمستانه

غلامعلی نیک فهم از استقرار ۵۳ واحد راهدارخانه ثابت و سیار در طرح زمستانه خبرداد و اظهارداشت: هشت گردنه برف گیر در گیلان وجود دارد که اولویت بوده و برای پاکسازی محورها از برف، نمک و ماسه آماده شده است.

 

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح زمستانه ۶۰ اکیپ شامل سه اکیپ پشتیبانی و ۵۷ اکیپ عملیاتی در آمادگی کامل هستند و همچنین ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات و  ۵۴۲ نفر از راهداران استان در راستای اجرای این طرح مشارکت دارند.

 

گفتنی است، طرح زمستانه پلیس از فردا(۲۳ آذر) آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1239497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha