اختصاص بودجه ۱۵ میلیارد تومانی به طرح های تحقیقاتی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز

حسینی گفت: کمک به تحقیقات کاربردی و تشویق طراحان کاربردی در اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و ۱۵ میلیارد تومان برای طرح های تحقیقاتی در یک سال گذشته اختصاص دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید وحید حسینی، امروز سه شنبه (22 آذر) در آئین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس که به‌ میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: پژوهش وظیفه دانشگاه است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسائل فرهنگی و پژوهشی را در اولویت خود دارد و موتور متحرکه آموزش، پژوهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گرامیداشت یاد شهدای امنیت و سلامت افزود: درمان از آموزش و پژوهش تغذیه می شود و ما موفق نشدیم نیازهای جامعه را به صورت جامع پاسخگو باشیم و با توجه به تحریم ها دانشگاه ها برای حل مشکلات مردم باید بیشتر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استاندار فارس از چهره های علمی و دانشگاهی است و از این حوزه از دانشگاه ها و سایر مراکز مرتبط حمایت می کند.

حسینی اعلام کرد: در یک سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز توفیقاتی داشته و زیرساخت ها را برای امر پژوهش با توسعه آزمایشگاه مرکزی به مساحت 400 متر مربع ایجاد کرده است، گرنت های مختلف برای جوان سازی جمعیت داده است و یک هزار و 936 طرح پژوهشی تصویب کرده و بیش از 2 هزار مقاله در مجله های معتبر داشتیم.

وی از ایجاد یک پارک علم و فناوری در صدرا خبر داد و عنوان کرد: این پارک با بیش از 2 هزار متر مربع مساحت در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است و 32 شرکت در آن مستقر شده اند.

حسینی اعلام کرد: کلین روم دانشگاه تکمیل و آماده بهره برداری شده است و 78 قلم محصولات فناورانه در حوزه دانش بنیان طی یک سال گذشته تولید شده، 80 طرح فناورانه تصویب و محصولات شرکت های دانش بنیان با مبلغ خوبی فروخته شده است و همچنین 18 مورد قرارداد با صنعت منعقد شده است.

وی تصریح کرد: کمک به تحقیقات کاربردی و تشویق طراحان کاربردی در اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و 15 میلیارد تومان برای طرح های تحقیقاتی در یک سال گذشته اختصاص دادیم و تا پایان مهر 1401 تمام تعهدات خود را پرداخت کرده ایم و حداقل بودجه هر طرح را 2 برابر خواهیم کرد.

حسینی با اشاره به اینکه رتبه سوم کشوری در حوزه فناوری دانشگاه ها را امسال به دست آوردیم، گفت: اگر علم داشته باشیم عزت هم خواهیم داشت و برای تامین یک دارو و وسیله از خارج ذلت نمی کشیم.

کد خبر 1239519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha