اطاله دادرسی افزایش شعب قضایی کاهش می یابد

حجت الاسلام جعفری گفت: اطاله دادرسی در برخی از دادگاه ها و رسیدگی به بعضی از پرونده ها وجود دارد که افزایش شعب قضایی کاهش می یابد.

حجت الاسلام «اسدالله جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان اصفهان کاهش یافته اظهارداشت: در برخی از شعب دادگاه های این استان به دلیل حجم بالای پرونده اطاله دادرسی داریم که با افزایش قضات و تاسیس شعب جدید این چالش رفع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: یکصد قاضی جدید به مجموع قضات دادگستری استان اصفهان تا پایان سال دیگر افزوده می شود که این اتفاق در ایجاد شعبه جدید و صدور رای و رسیدگی نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: رئیس دستگاه قضا همکاری خوبی در رفع کمبود نیروی انسانی دادگستری استان اصفهان داشته و جذب نیرو و تاسیس شعب جدید در اولویت قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام جعفری بر ضرورت توجه به پیشگیری و کاهش پرونده های قضایی اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از راه های اساسی در کاهش پرونده های قضایی همکاری نهادهای متولی در اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم و تشکل پرونده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل شرایط کسب و کار و جلوگیری از مانع تراشی ها می تواند به رونق اقتصادی و کاهش ناهنجاری ها کمک کند.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به صلح و سازش در پرونده ها برای کاهش ورودی دادگاه ها تصریح کرد: استان اصفهان در این حوزه پیشتاز بوده و میانگین سازش در پرونده های قضایی از متوسط کشوری بالاتر است.

وی اذعان کرد: در برخی از شهرستان های استان اصفهان همت خوبی برای صلح و سازش و رفع اختلاف از سوی مردم، نهادهای اداری، شوراهای حل اختلاف و دادگستری وجود دارد و این موضوع باعث کاهش پرونده های قضایی می شود.

کد خبر 1239554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha