کتابخانه ها سرمایه و هرگونه هزینه برای آنها سرمایه‌گذاری برای آینده است

واحدیان گفت: آماده هرگونه همکاری با کتابخانه ها جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم چرا که کتابخانه ها سرمایه و هرگونه هزینه برای آنها سرمایه‌گذاری برای آینده موفق جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان روز سه شنبه (۲۲ آذر) در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری که در دفتر شهردار شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: آماده هرگونه همکاری با کتابخانه ها جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم چرا که کتابخانه ها سرمایه و هرگونه هزینه برای آنها سرمایه‌گذاری برای آینده موفق جامعه است.

 

شهردار شهرکرد در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان عرصه کتاب گفت: کاملا مظلومیت عزیزان کتابدار را درک می‌کنم و ارزش آنها را می‌فهمم آنها بی‌ادعا و بی صدا در عرصه خطیر فرهنگ تلاش می کنند و از این رو ما آماده هرگونه همکاری با کتابخانه ها جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم چرا که کتابخانه ها سرمایه و هرگونه هزینه برای آنها سرمایه‌گذاری برای آینده موفق جامعه است.

 

واحدیان افزود: آمادگی دو سویه جهت ترویج کتابخوانی وجود دارد و این در حد شعار نیست، شهرداری ها چند سالی است که ساختار خدمات آنها به اجتماعی تبدیل شده، با رشد شهرها و افزایش سطح آگاهی و بینش مردم، نیازهای آنها نیز تغییر کرده است.

 

وی ادامه داد: شهرداری باید نگاه اجتماعی داشته باشد و از مشارکت مردم برای کمک به خودشان استفاده کند، مشارکت با حس تعلق ایجاد می شود و پایه حس تعلق هویت است باید افراد با داشته ها و مفاخر خود آشنا شوند و اینجا بحث کتابخوانی اهمیت پیدا می کنند، باید داشته ها را به روایت در آوریم و روایات را به عنوان تاریخ شفاهی مدون کنیم و با تدوین اینگونه آثار و حمایت و تشویق نویسندگان بومی و محلی می‌توانیم در آینده شاهد حضور موفق آنها به عنوان نویسندگان توانمند در عرصه ملی باشیم و قطعا انجام کارهایی این‌چنین هویت بخشی و حس تعلق به ریشه ها و مشارکت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 

شهردار شهرکرد گفت: نگاه من نگاه فرهنگی است باید بتوانیم در کنار هم کتابخانه های عمومی را پویاتر کنیم، کتابخوان حرفه ای پرورش دهیم و در نتیجه هر خانه را کتابخانه کنیم.

 

بر اساس این گزارش در ادامه احمدفرهادی بابادی نیز در این جلسه با اشاره وضعیت کتابخانه ‌های شهر شهرکرد و پروژه‌های عمرانی این شهر از جمله کتابخانه مرکزی، منظریه و نابینایان رودکی و لزوم حمایت شهرداری جهت شروع این پروژه‌ها گفت: کتابداران ما متخصص و مجرب هستند و با وجود مشکلات، عاشقانه و دغدغه‌مند در همه عرصه‌ها حضوری فعال دارند و قطعا حمایت سایر دستگاه‌ها از کتابخانه ‌های عمومی موجب دلگرمی آنها و انگیزه‌بخش خواهد بود .

 

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به لزوم ایجاد کتابخانه سیار شهری با تعامل شهرداری و پیام رسانی عمومی با موضوع کتاب و کتابخوانی از طریق سیستم حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم از توان کتابخانه‌ها و با بهره‌گیری از کتاب جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مردم بهره گیریم.

 

کد خبر 1239597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha