تولید یک هزار و ۸۰۰ تن انار در انارستان های آباده

امینی گفت: برداشت انار در آباده آغاز شده است و از ۱۵۰ هکتار باغ های انار آباده یک هزار و ۸۰۰ تن انار تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مهدی امینی، امروز چهارشنبه (23 آذر) از پایان برداشت انار در شهرستان آباده خبر داد و به خبرنگاران گفت: برداشت انار آباده از اواخر شهریور ماه به تدریج آغاز شده و تا اواسط آذر ادامه دارد و از 150 هکتار باغ های انار آباده یک هزار و 800 تن انار تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده ادامه داد: آباده دارای 150 هکتار باغ انار است که  عمده این باغات در منطقه «دشت آب اشتر» قرار دارند که از لحاظ ارتفاع از سطح دریا و متوسط درجه حرارت محیط، برای توسعه این محصول مناسب است.

وی تاکید کرد: درخت انار به کم آبی مقاوم است و نسبت به شوری همتا حدودی مقاومت دارد و این خصوصیات نیز موجب شده که در شهرستان آباده مورد استقبال باغداران  قرار گبیرد.

امینی اعلام کرد: میانگین تولید انار در آباده 12 تن در هر هکتار است و با بهره ‌گیری از دانش روز کارشناسان، شناسایی ارقام پرمحصول، کنترل آفات و بیماری‌ ها این میزان قابل افزایش است.

وی با اشاره به ارقام انار آباده گفت: انار آباده بیشتر شامل ارقام «رباب» و محلی است و از نظر خوشرنگی، اندازه و آبداری قابل رقابت با محصول سایر مناطق کشور است.

کد خبر 1239727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha