طرح زمستانی پلیس در ۴گردنه استان سمنان آغازشد

سرهنگ میراحمدی از آغاز طرح زمستانه پلیس برای گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز در استان سمنان خبر داد و گفت: در این طرح همراه داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان عبوری الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ سید علی میر احمدی ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز رزمایش طرح زمستانه پلیس ضمن بیان اینکه طرح زمستانی پلیس همزمان با سراسر کشور از ۲۳ آذر لغایت ۲۰ اسفند در استان سمنان نیز آغاز شده است، گفت: در این طرح ۷۵۰ نیروی فراجا در قالب ۳۵۰ تیم به صورت شبانه روزی ایمنی جاده‌های استان سمنان را تامین می‌کنند.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با تأکید براینکه چهار گردنه برف گیر استان سمنان مورد توجه پلیس است، افزود: برای رانندگان عبوری از این محورها همراه داشتن زنجیر چرخ و استفاده از تجهیزات زمستانه برای خودروها ضروری است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر گردنه‌ها طرح برای ۱۹ نقطه حادثه خیز استان نیز اجرایی می‌شود، اضافه کرد: ۷۵۰ نیروی فراجا در قالب ۳۵۰ تیم به صورت ۲۴ ساعته ایمنی جاده‌های استان سمنان را تحت کنترل و نظارت دارند.

 

میراحمدی با اشاره به اینکه علاوه بر پلیس دستگاه امدادی و هلال احمر نیز این نقاط را تحت رصد خود دارند، اظهار کرد: با توجه به این موضوع از رانندگان انتظار می‌رود در صورت مسدود شدن مسیرها از ادامه راه خودداری کرده و به پلیس اعتماد کنند تا خطری متوجه خود و همراهانشان نباشد.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان  با بیان اینکه برخی محورهای کوهستانی شمالی استان سمنان با مه گرفتگی و کولاک و عدم دید کافی طی زمستان مواجه است،اضافه کرد: رعایت فاصله طولی و پرهیز از شتاب و عجله الزامی است و از رانندگان نیز درخواست داریم در صورت وجود چنین شرایط آب و هوایی از سفر صرف نظر کرده و آن را به موعد بهتری موکول کنند.

 

وی افزود: علاوه بر پلیس نیرو‌های سایر دستگاه‌های امداد رسان نظیر اورژانس، هلال احمر، راهداری، آتش نشانی، و امداد خودرو در این طرح به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر 1239743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha