مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون ریال و ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند صبح امروز(۲۴ آذر) با حضور رئیس دولت سیزدهم و استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید. 

 

مدول اول تصفیه‌ خانه فاضلاب بیرجند از سال ۱۳۸۴ با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه ‌روز و جمعیت تحت پوشش ۶۵ هزار نفری وارد مدار بهره‌برداری شده است.

 

طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه راه اندازی شده است.

 

۱۴۰ هزار نفر از جمعیت بیرجند تحت پوشش افتتاح این پروژه قرار می گیرند و در حال حاضر این طرح با هزینه‌کرد اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد و حدود ۸۰ درصد فاضلاب تولیدی توسط این مدول در حال تصفیه است.

 

استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیرشرب، امکان حفاظت از مخازن آب های زیرزمینی، امکان استفاده از لجن تثبیت شده، افزایش و بهبود استانداردهای سلامتی از مهم ترین اهداف این پروژه محسوب می شود.

 

 

کد خبر 1239872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha