ملت ایران با بصیرت از فتنه اخیر عبور کرد/در مقابل تحریم های دشمن متوقف نمی شویم

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه ما هرگز در مقابل تحریم های دشمن متوقف نخواهیم شد، گفت: با توکل به خدا و اعتماد به نفس و داشته های این ملت همه گره ها باز خواهد شد و آینده کشور روشن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج شنبه (۲۴ آذر) در دیدار با مردم استان که در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: علاقه خاصی به این استان دارم و به این علاقه افتخار می کنم که خراسان جنوبی مردمی با بصیرت، مجاهد و سخت کوش و در مسیر سبک زندگی اسلامی دارد.

 

رئیس جمهور گفت: ما در کشور به پشتوانه مردمی نیاز داریم چون مهمترین مولفه امنیت و قدرت در ایران اسلامی، مردم متدین و حضور با معنای آنان در عرصه های مختلف است و دشمن می خواهد این مولفه قدرت را سست و اعتماد مردم را دچار خدشه کند اما مردم با بصیرت خود فتنه جدید و اغتشاشات اخیر دشمن را ناکام گذاشتند.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه استقلال اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و در همه حوزه ها خواست مردم ایران است، افزود: دشمن نمی خواهد ما مستقل باشیم و می خواهد دائم وابستگی داشته باشیم در حالی که مردم ایران از وابستگی بیزار هستند.

 

به گفته وی دختران و پسران ما تحصیل می کنند و مردان و زنان و دانشمندان ایرانی برای پیشرفت کشور تلاش می کنند و دشمن از این پیشرفت عصبانی است و نمی خواهد ایران استقلال داشته باشد.

 

رئیس جمهور با اشاره به تردید برخی نسبت به پیشرفت های ایران، تأکید کرد: قطار پیشرفت ایران اسلامی در حال حرکت است و دشمن می خواهد این قطار را از حرکت نگه دارد؛ امروز در ایران ۶ نوع واکسن کرونا تولید داخلی و صادر می شود و ۷۰ درصد مردم واکسینه شدند و در رابطه با کرونا از وارد کننده تبدیل به صادر کننده واکسن شدیم.

 

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه ما هرگز در مقابل تحریم های دشمن متوقف نخواهیم شد، افزود: در شرایط تحریمی، تولید و صادرات نفت و تولید کالاهای مختلف جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کرده است و تحریم ها در صادرات نفتی و غیر نفتی کشور تاثیری نداشته است.

 

وی به پیشرفت روز افزون ایران در حوزه تولید و دانش بنیان اشاره کرد و گفت: امروز از کارخانه کویر تایر بازدید کردم که خلاقیت و ابتکار عمل بسیار مثال زدنی است و کارهای بزرگی انجام شده است و پیشرفت کشور یعنی در حوزه دانش بنیان، مردن و زنان ما اراده کردند طرحی نو دراندازند.

 

رئیس جمهور در اداممه بیان کرد: شاید تحریم ها مشکلاتی برای مردم و کشور ایجاد کرده اما مهم این است که تحریم ها را خنثی و دور بزنیم و این تحریم و تهدید را تبدیل به فرصت کنیم. خنثی کردن تحریم ها در دستور کار دولت سیزدهم است و روحیه ما و ملت ایران همان روحیه حاج قاسم است که «ما می توانیم».

 

آیت الله رئیسی به اقدامات انجام شده در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مشکلات این استان از اولویت ها و ظایف دولت است و برای حوزه آب اعتباراتی در نظر گرفته و برنامه داریم و با کمک مردم مسئله آب برای خراسان جنوبی با قدرت دنبال خواهد شد.

 

وی در ادامه جاده و اتصال ریلی را از خواسته های بحق مردم استان دانست و افزود: کار برای اتصال ریلی آغاز شده و به صورت مستمر  و حتی روزانه دنبال می کنیم تا این مسئله به زودی حل شود.

 

آیت الله رئیس به ساخت مسکن اشاره و ادامه داد: ما وعده نشدنی به مردم نمی دهیم البته شاید در میانه راه مشکلاتی باشد که صادقانه با مردم در میان می گذاریم. مردم ما صداقت را می پسندند لذا در روحیه طلبه خدمتگزاری مثل بنده این است که همواره با مردم صداقت داشته باشم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ساخت سالانه یک میلیون مسکن نیاز کشور و تکلیف قانونی است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم ساخت مسکن آغاز شده است و  در خراسان جنوبی به میزانی که امکان بود بخشی از زمین ها به صورت ویلایی و بخشی به صورت آپارتمانی واگذار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله مسکن در خراسان جنوبی به عنوان یکی از ضرورت ها در دستور کار دولت و مدیران است، در ادامه سخنانش گفت: مسئله انسجام و وحدت از موهبت های خداوند در استان خراسان جنوبی است و دل این مردم برای نظام اسلامی می تپد و کسانی که تریبون دارند باید هموراه بر وحدت و انسجام که زمینه کار و تلاش و توسعه یافتگی در این استان است، تأکید کنند.

 

رئیس جمهور تأکید کرد: ملت ایران اسلامی به لطف خدا و با هوشیاری و بصیرت آفرینی رهبری و هوشمندی نیروهای انتظامی و امنیتی، سرافرازانه از فتنه اخیر دشمن عبور کردند و ما راه پیشرفت را با اقتدار ادامه خواهیم داد و آغاز دور دوم سفرهای دولت از خراسان جنوبی است و پیگیری مصوبات سفر قبل و دفع موانع و مشکلات احتمالی طرح ها در دستور کار است.

 

آیت الله عبادی در پایان گفت: با توکل به خدا و اعتماد به نفس و داشته های این ملت همه گره ها باز خواهد شد و آینده کشور روشن است و مشکلی که حل نشود در کشور وجود ندارد و امیدواریم با دعای مردم و همکاری همه مسئولان به وظایف خود عمل کنیم و سربلند باشیم.

 

اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی هنگام ورود آیت الله رئیسی به این ورزشگاه با شعارهایی حمایت خود را از برنامه‌های دولت سیزدهم و عزم آنان برای رفع مشکلات مردم اعلام کردند.

 

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.  ۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

 

در این سفر دو روزه، رئیس دولت سیزدهم در شهرستان قاینات و نهبندان حضور خواهد یافت و  ضمن بازدید از طرح‌های مختلف عمرانی و زیربنایی استان، افتتاح چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی و بررسی روند اجرای مصوبات سفر قبلی، در پایان این سفر در جلسه شورای برنامه ریزی خراسان جنوبی شرکت خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر 1239888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha