جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ملت با هیچ کس تعارف ندارد/ برای دفاع از ولایت باید قاطع بود

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: روابط جمهوری اسلامی با چین همیشه با منافع مشترک همراه بوده اما بیانه مشترک در مورد جزایر سه گانه، چین با عربستان این اقدام را جمهوری اسلامی بر نمی تابد و جمهوری اسلامی بر سر منافع ملت با کسی تعارف ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۵ آذرماه ماه) حجت الاسلام «کاظم صادقی»، در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن سفارش به تقوای الهی و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: یکی از گام های مهم زهرای مرضیه (س) برای بصیرت افزایی مردم، برخوردار قاطعانه برای دفاع از ولایت بود.

 

امام جمعه جازموریان افزود: از جمله دفاع آن حضرت در هجوم به منزل حضرت علی (ع)، دیدار چهره به چهره با مهاجرین برای دفاع از ولایت (ع) بود که امروز ما باید برای دفاع از ولایت فاطمه وار حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز کرد:  جدایی بین حوزه و دانشگاه از توطئه های استعمار است که در زمان پهلوی با هوشمندی علما و نخبگان این تفرقه کمرنگ شد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این مطلب که صدور انقلاب از حوزه و دانشگاه بود، خاطرنشان کرد: تحقق دولت اسلامی نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه است، دشمن از حوزه و دانشگاه سکولار حمایت می کند.

 

خطیب جمعه جازموریان وحدت حوزه و دانشگاه را آرمان امامین برشمرد و تصریح کرد: امروز حوزه و دانشگاه باید اقتصاد مقاومتی را ترویج دهند.

 

وی امنیت اجتماعی را یکی از بزرگترین نعمت های الهی دانست و اضافه کرد: نبود امنیت بدترین شرایط را برای یک جامعه رقم خواهد زد.

 

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: اغتشاشات اخیر قدر دانستن این نعمت را برای همه بیشتر روشن کرد و پیشرفت هر جامعه ای در گرو امنیت است.

 

امام جمعه جازموریان ابراز کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ای  آباد داشته باشیم باید امنیت را برقرار کرده و قدردان حافظان امنیت باشیم.

 

وی با اشاره به بیانه مشترک چین و عربستان سعودی، خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی با چین همیشه با منافع مشترک همراه بوده اما بیانه مشترک در مورد جزایر سه گانه، چین با عربستان این اقدام را جمهوری اسلامی بر نمی تابد و جمهوری اسلامی بر سر منافع ملت با کسی تعارف ندارد چین باشد یا هر کس دیگری.

 

حجت الاسلام صادقی با تبريک روز حمل و نقل، بیان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی جازموریان از برکات انقلاب بی نصیب نبوده و یکی از آن نعمات در حوزه راه داری بوده است.
 
خطیب جمعه جازموریان ضمن تشکر از مسئولان راهداری، یادآور شد: سال گذشته سیل آمد و باز هم فصل سیل رسیده و مسئولین راهداری جنوب کرمان یک اقدامی جهادی و ویژه است که باید پروژه ها را به اتمام برسانند.
 
وی در خاتمه عنوان کرد: از مسئولان راهداری، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی خواستاریم که پیگیر جاده مواصلاتی رودبار به کهنوج و رودبار به دلگان باشند و این جاده به عنوان جاده اصلی معرفی شود چرا که در توسعه‌ و پیشرفت منطقه حائز اهمیت است.
کد خبر 1240177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha