روابط سیاسی بین المللی تقسیم بندی می شود

حجت الاسلام محمودی گفت: روابط سیاسی بین المللی کشورمان بر رویکرد وحدت، رقیب و دشمن تقسیم بندی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «احمد محمودی» در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان با اشاره به ارتباط و نشست سران عربستان و چین و تبادلات اقتصادی اظهارداشت: تجزیه و تحلیل های متفاوتی در این خصوص انجام شد که برخی بر توسعه روابط شرقی عربستان تاکید داشته و این دیدار در راستای ضد آمریکایی دانسته اند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: برخی در خصوص موضوعات ضد کشورمان در این دیدار اظهارنظر کرده اند که در این صورت پاسخ داده خواهد شد و کشور چین نباید روابط را تخریب کند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا ارتباط دارد، تصریح کرد: روابط سیاسی بین المللی کشورمان برویکرد وحدت، رقیب و دشمن تقسیم بندی می شود که کشورهای آمریکا و انگلیس جز دشمن ها محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: در برقرار روابط بین المللی موضوعات اساسی و استراتژی مورد توجه بوده و زمینه سازی برای سو استفاده دشمنان فراهم نخواهد شد.

وی با اشاره به شعار نه غرب و نه شرقی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه گذشته مانع از تجزیه کشور و خسارت به مرزها شده است.

 

پژوهش و تکاپوی علمی برای پیشرفت

 

امام جمعه موقت اصفهان به توسعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: پژوهش و تکاپوی علمی برای پیشرفت لازم بوده و این تلاش ها توانسته ایران را جز کشورهای برتر دنیا قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه علمی یکی از راهبردهای اساسی برای اعتلای جامعه و نبرد در برابر دشمن بوده و فرصت سازی زیادی برای انقلاب انجام می دهد.

کد خبر 1240234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha