مراکز کارآفرینی بانوان در همه شهرستان های لرستان فعال است

سپهوند با تاکید بر ضرورت تقویت حمایت از مشاغل خانگی، اظهار داشت: مراکز کارآفرینی بانوان با هدف توسعه و تقویت مشاغل خانگی در همه شهرستان های استان لرستان فعال شده است.

مریم سپهوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: این مراکز کارآفرینی از مشاغل خانگی بانوان، بویزه بانوان نیازمند و مناطق محروم حمایت می کند.

 

وی افزود: آموزش، توانمند سازی و توسعه و تقویت مشاغل خانگی بانوان و همچنین حمایت در دسترسی به بازار کار و فروش محصولات از دیگر رویکردهای مراکز کارآفرینی بسیج است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان ادامه داد: مراکز کارآفرینی با محوریت مشاغل خانگی و واحدهای تولیدی بانوان  فعالیت می کنند و در قالب این فعالیت ها وانایی بانوان شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.

 

سپهوند خاطرنشان کرد: تقویت حمایت های دولتی و دستگاه های دولتی از مشاغل خانگی می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و بهبود معیشت اقشار محروم وتوانمند استان باشد که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

وی افزود: درمراکز کارآفرینی بسیج تلاش می شود همکاری دستگاه های مختلف برای حمایت از مشاغل خانگی بانوان جلب شود.

 

سپهوند حمایت از مشاغل خانگی را بستر حمایت از بنیاد خانواده دانست و اذعان داشت: تقویت مشاغل خانگی ظرفیتی برای بهبود وضعیت اشتغال و معیشت خانواده و حتی کاهش آمار طلاق خواهد بود.

 

وی حمایت مسئولان را مهم ترین نیاز مراکز کارآفرینی خواند و ابراز کرد: دیگر نیاز مهم در این زمینه، جذب اساتید است که تاکنون از ظرفیت بسیج در حوزه آموزش و توانمند سازی بهره گرفته شده است.

 

سپهوند ادامه داد: همچنین در راستای تقویت مشاغل خانگی لازم است، باحمایت های دولتی و مشارکت دستگاه های اجرایی استان در زمینه ایجاد و راه اندازی بازارچه های فصلی و نمایشگاه های فصلی برای عرضه محصولات تولیدی اقدام شود.

 

وی مراکز کارآفرینی را ظرفیت های مغفول مانده خواند و افزود: لازم است با برنامه ریزی و مشارکت دستگاه هیا اجرایی و حمایت های دولتی از این ظرفیت ها در راستای تقویت و توسعه مشاغل خانگی اقدام شود.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در رونق اشتغال، تقویت تولید، بهبود معیشت مردم و کاهش آمار بیکاری در جامعه دارد.

کد خبر 1240316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha