پیکر مطهر ۶ شهید گمنام امروز وارد فرودگاه بیرجند می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: عصر امروز شنبه (۲۶ آذر) پیکر پاک و مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس وارد فرودگاه بیرجند می شود.

سرهنگ غلامرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به ورود 6 پیکر مطهر شهید گمنام عصر امروز شنبه (۲۶ آذر) به بیرجند اظهار داشت: این تعداد شهید در عملیات های والفجر 2، بدر، رمضان و تک دشمن در سال 67 شرکت و در مناطق شرق دجله، مهران، شرق بصره و شلمچه به شهادت رسیدند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: از این 6 شهید گمنام؛ دو شهید 26 ساله، دو شهید 21 ساله، یک شهید 42 ساله و یک شهید 45 ساله بودند.

 

وی گفت: مراسم استقبال از شهدا در فرودگاه با حضور فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی، مسئولان، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شده و سپس پیکر شهدا به کهف الشهدای بیرجند منتقل خواهد شد.

 

وی یادآور شد: پیکر دو شهید در مرکز استان و 4 شهید به شهرستان های مختلف منتقل می شوند تا مراسم وداع با شهدا در سراسر استان برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا از فردا آغاز و تا 5 دی ماه (تا شب شهادت حضرت زهرا (س)) در سراسر استان در مساجد، مدارس، دانشگاه ها و... ادامه دارد، گفت: پس از برگزاری مراسم وداع با شهدا پیکر 6 شهید گمنام، 5 دی ماه به مرکز استان منتقل می شوند.

 

به گفته فلاحی شب شهادت حضرت زهرا(س) مراسم وداع با شهدا به صورت متمرکز در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود و مراسم تشییع هم به صورت نمادین در 6 دی ماه از میدان شهدای بیرجند به سمت میدان ابوذر برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: پس از برگزاری مراسم نمادین تشییع، پیکر سه شهید گمنام در استانداری، حوزه علمیه رضوی و کویر تایر تدفین و پیکر سه شهید دیگر هم به طبس و دهشک قاین برای تدفین منتقل می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1240336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha