حمایت تغذیه‌ای از ۵۹۲ کودک زیر ۵ سال

مومنی از بهره مندی ۵۹۲ کودک زیر ۵ سال از حمایت‌های تغذیه‌ای کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مجید مومنی با اشاره به اهمیت حمایت از کودکان به منظور جلوگیری از سوء تغذیه آنها و ایجاد مشکل برای این عزیزان و خانواده ها در جمع خبرنگاران، گفت: طی ۶ ماهه امسال ۵۹۲ کودک زیر ۵ سال از حمایتهای تغذیه‌ای کمیته امداد با اعتبار بیش از ۴۳۰ میلیون تومان بهره مند شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه سو تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد، افزود: عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه در این راستا کمیته امداد طرح‌های حمایتی تحت عنوان کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از شش سال را در دستور کار دارد، ادامه داد: طرح کمک به رفع سو تغذیه کودکان کمتر از پنج سال توسط این نهاد با هدف ارتقای وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانواده‌های نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب و رشد کودک در نظر گرفته شده است.

 

مومنی با بیان این که هر کودک باید حداقل طی دو دوره ۶ ماهه مورد حمایت طرح تغذیه‌ای کمیته امداد قرار بگیرد، گفت: رفع سوءتغذیه کودک با تأیید مراکز بهداشتی و درمانی پس از مهلت یک‌ساله مشخص شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان حمایت از مادران باردار و شیرده را از دیگر اقدامات حمایتی این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال ۲۱۳ مادر باردار و شیرده از حمایت‌های این نهاد با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

کد خبر 1240384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha