توزیع ۶۰۰ بسته آموزشی رایگان ویژه دانش آموزان کنکوری خراسان جنوبی

چوپان گفت: در طرح راه ابریشم قرارگاه عدالت آموزشی در خراسان جنوبی ۶۰۰ بسته که ارزش هر کدام از آن ها ۱۰ میلیون تومان است بین دانش آموزان پشت کنکوری ریاضی و تجربی توزیع می شود.

جواد چوپان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی راه اندازی شده است، اظهار کرد: هدف از تشکیل قرارگاه رفع ناعدالتی ها موجود است که در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد.

 

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مخاطبین فعالیت های قرارگاه عدالت آموزشی شامل آموزش و پرورش، مدارس، معلمان، خانواده، دانش آموزان و گروه های مردمی هستند، گفت: محور فعالیت های قرارگاه عدالت شامل بسته ها، محتوا و تمام فعالیت هایی است که در جهت رفع ناعدالتی ها موجود در تعلیم و تربیت است.

 

چوپان افزود: نمونه این موضوع طرح مشق احسان است است که امسال در استان ۶ هزار بسته بین دانش آموزان مناطق محروم توزیع شده است یا طرح راه ابریشم ویژه دانش آموزان کنکوری رشته های علوم تجربی و ریاضی و طرح درس بازی برای دانش آموزان ابتدایی است.

 

وی افزود: همچنین در این موضوع به زودی توزیع پمج هزار کتاب کار و کاربرگ آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی خواهیم داشت.

 

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان خراسان جنوبی تقویت مهارت در مدارس شبانه روزی متوسطه اول را از دیگر برنامه های این قرارگاه عنوان کرد و گفت: در این طرح ابتدا مدارسی که ظرفیت راه اندازی یک کارگاه را دارند را شناسایی خواهیم کرد که این مهم در سال جاری در ۲ مدرسه عملیاتی خواهد شد.

 

چوپان با بیان اینکه توانمندسازی معلمان مهم ترین اتفاقی که در این حوزه افتاده است، تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین رئیس بنیاد احسان و معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همین خصوص امضا شده که بعد از اتمام نیازسنجی استانف برای شروع توانمندسازی معلمان فعالیت خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی یکی دیگر از فعالیت های قرارگاه است، گفت: در این حوزه سایتی به نام سامانه رویش احسان طراحی شده است که هر کس می تواند استعدادش را ثبت کند و همچنین راه اندازی کانون های استعدادیابی نیز از برنامه ها است.

 

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان خراسان جنوبی تحول آموزشی(پژوهش) را از دیگر برنامه های قرارگاه عنوان و خاطرنشان کرد: در این حوزه بحث نظام مسائل استان را در پیش داریم که در حال تکمیل تیم برای شروع فعالیت هستیم و در همین خصوص حمایت از مدارس تحولی و راه اندازی اندیشکده هایی در حوزه آموزش در دستور کار است.

 

چوپان از همه معلمان دغدغه مند و فعالان تعلیم و تربیت و همه دلسوزان استان دعوت کرد که برای تحقیق اهداف این قرارگاه همکاری کنند.

 

وی با بیان اینکه در طرح راه ابریشم(کنکور) در خراسان جنوبی ۶۰۰بسته که ارزش هر کدام از آن ها ۱۰میلیون تومان است بین دانش آموزان پشت کنکوری ریاضی و تجربی توزیع خواهد شد، گفت: در طرح درس بازی نیز ۱۲۰۰ بسته که ارزش هر کدام ۱۰۰ هزار تومان است بین دانش آموزان توزیع می شود.

 

چوپان افزود: همچنین در طرح احسان دانش پنج هزار بسته بین دانش آموزان هدف در مدارس ابتدایی توزیع می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1240527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha