کمک بنیاد اسلامی «درخت زیتون»  به یک کتابخانه برای معرفی اسلام در کانادا

بنیاد اسلامی درخت زیتون در کانادا هزینه ای را به کتابخانه «تاندربی» اعطا کرده است تا در غنی کردن این کتابخانه برای پرداختن به مسائل عدالت اجتماعی از جمله مقابله با نژادپرستی و اسلام هراسی نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «aboutislam»، کتاب آسمانی قرآن بر اهمیت خواندن، مطالعه، تفکر و تحقیق تاکید بسیار زیاد دارد و این امری است که بر همه مسلمانان واجب شده است.

 

اولین کلمه ای که از جانب خداوند بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد «اقراء» بود که به معنای اینکه «بخوان».

 

 

برای حمایت از خواندن و دانش، یک بنیاد اسلامی کانادایی کمک هزینه ای به کتابخانه عمومی «تاندر بی» اعطا کرده است تا سیستم کتابخانه در شهر بتواند مجموعه متنوع تری از کتاب ها را ارائه دهد.

 

«آنجلا میدی» ، مدیر مجموعه های کتابخانه عمومی«تاندر بی» در این باره گفت: کمک مالی بنیاد درخت زیتون به کتابخانه امکان می دهد تا طیف گسترده ای از کتاب ها و فایل های سمعی و بصری را تهیه کند که باعث تعمیق و افزایش تنوع مجموعه می شود.

 

 

عثمان حمید، یکی از مدیران بنیاد درخت زیتون، گفت که این بنیاد نقش مهمی را که کتابخانه ها در جامعه ایفا می کنند ،تصدیق می کند.

 

حمید افزود: کتابخانه های عمومی نقش مهمی در پرداختن به مسائل عدالت اجتماعی از جمله مقابله با نژادپرستی و  اسلام هراسی دارند و می توانند در معرفی اسلام حقیقی به افرادی که آگاهی در مورد این دین ندارند نقش پررنگی را ایفا کنند.

 

وی همچنین گفت: ما خوشحالیم که این کمک مالی را در اختیار کتابخانه عمومی «تاندر بی» قرار می دهیم تا مجموعه کتابخانه را افزایش دهیم و به شیوه ای معنادار با نژادپرستی و روایت های مضر در ادبیات و تاریخ کمک کند.

 

کتابخانه عمومی «تاندر یی» در طول تاریخ 50 ساله اش خود را از یک سیستم کتابخانه عمومی مستقل به یک مرکز اجتماعی چند منظوره واقعی تبدیل کرده است.

 

کتابخانه های موجود در سیستم  کتابخانه «تاندر بی» به جمعیتی بالغ بر 125 هزار نفر با بیش از 30 هزار کاربر فعال در هر سال خدمات ارائه می دهند.

 

بنیاد درخت زیتون یک بنیاد بشردوستانه است که به توسعه جامعه از طریق جمع آوری وجوه وقفی و کمک های خیریه کمک می کند.

کد خبر 1240578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha