یک هزار و ۵۶۹ طرح هادی در روستاهای لرستان تهیه شده است

تابعی گفت: طرح هادی یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان تهیه و بیش از ۶۵۰ مورد نیز تاکنون بازنگری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، پویا تابعی امروز در حاشیه بهره برداری از طرح هادی روستای ابوذر شهرستان چگنی که با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ۵۷ درصد طرح‌های هادی روستایی در این استان تاکنون بازنگری شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت طرح هادی، افزود: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا سه سال آینده تمامی طرح‌ها بازنگری و دوباره تهیه شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به بازنگری ۱۵۷ طرح هادی روستایی لرستان در سال گذشته اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۳۰ طرح هادی در روستاهای لرستان اجرا شده است که ضریب این اقدام در کشور ۵۴ و در استان حدود ۵۷ درصد برآورد می شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس تعریف رایج در کشور، اجرای طرح هادی شامل آسفالت معبر اصلی درجه یک و فرعی درجه یک می شود که در ۲ مرحله انجام می شود اما در لرستان اجرای طرح هادی شامل این موارد، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد: تا سال گذشته، اعتبار نقدی اجرای طرح هادی با مقیاس کشوری برای هر روستا ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که در صورت تامین اعتبار از محل اسناد خزانه به ۲ میلیارد تومان نیز می رسد.

 

تابعی اظهار کرد: همچنین اجرای طرح بر اساس تعاریف استان و خواسته مردم در هر روستا با اسناد خزانه دست کم چهار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

 

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی استان اعلام کرد: از حدود ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک موجود در استان حدود ۱۱۱ هزار واحد که حدود ۷۲ درصد است مقاوم سازی شده است.

 

گفتنی است، طرح هادی روستای ابوذر با ۱۱ هزار متر آسفالت معابر، هشت هزار متر خاکبرداری و اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهره برداری شده است.

 

 

 

کد خبر 1240579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha