استان مرکزی سرزمین عالم خیز، فرهنگی و مهد پرورش بزرگان ایران زمین است

مخلص الائمه با بیان اینکه استان مرکزی، سرزمین عالم خیز و فرهنگی است، گفت: باید از ظرفیت‌های علمی این خطه در جهت تقویت علوم اسلامی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه امروز یکشنبه (27 آذر) در نخستین پیش کنگره بین المللی آیت الله العظمی آقا ضیا الدین عراقی(اراکی) که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی، برگزار شد، با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد پرورش عالمان، اندیشمندان، مفاخر و شهدای بسیاری است، گفت: 25 درصد از مساهیر کشور از دیار آفتاب هستند.

 

استاندار استان مرکزی، امام خمینی(ره) را سرآمد تمامی مشاهیر و مفاخر دانست و بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مردی از دیار آفتاب است و استان مرکزی را به همین دلیل سرزمین خورشید انقلاب و دیار آفتاب نامیده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی، سرزمین عالم خیز و فرهنگی است، اظهار کرد: باید از ظرفیتهای علمی این خطه در جهت تقویت علوم اسلامی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

 

این مقام مسئول به شاکله جسمی و ظاهری و شاکله معنوی و درونی انسان اشاره کرد و گفت: انسان این دو را در وجود خود دارد و به شاکله معنوی در کنار شاکله جسمی شخصیت گفته می شود.

 

استاندار استان مرکزی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین و نظام مند کردن ساختار هویتی استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در دستور کار قرار دارد و همه اندیشمندان، دانشگاهیان و فرهیختگان استان باید در این راستا گام بردارند.

 

مخلص الائمه در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه اراک، به فرموده رهبر معظم انقلاب مادر حوزه علمیه قم است، گفت: شاکله اصلی شخصیت امام (ره) در حوزه علمیه این شهر شکل گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تدوین ساختار نظامند و هویتی استان مرکزی با کمک اهل علم و اندیشه در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بزرگی همچون حوزه علمیه اراک در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

 

کد خبر 1240632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha