وجود مربیان متخصص در حوزه های مختلف افتخاری برای کانون است

علامتی با اشاره به وجود مربیان متخصص در حوزه های مختلف گفت: کانون به خودش می‌بالد که در حوزه‌های ادبی، فرهنگی، هنری و... دارای مربیان متخصص است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حامد علامتی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، جمعی از مسئولان و مدیران مراکز کانون برگزار شد، گفت: استان مرکزی مهد فرهیختگان و زادگاه مشاهیری چون امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی است و این از افتخارات استان است.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه آیت‌الله اراکی از دیگر مفاخر این استان است که نماز و علم ایشان و خدماتی که در حوزه فقهی و دینی انجام دادند زبانزد است، افزود: امیرکبیر، پرفسور حسابی، شهید چمران که جزو شهدای عزیز است و دکتر قریب بنیانگدار طب اطفال که از سرمایه‌های انسانی به شمار می‌رود، از این استان هستند.

 

وی در ادامه به موضوع ارتقا کیفیت فعالیت‌های نیروی انسانی در کانون پرداخت و با بیان این‌که نقطه حساس و اصلی فعالیت‌ها حوزه منابع انسانی است، اظهار کرد: مهمترین سرمایه ما همکاران و مربیان زحمت‌کش ما هستند که پدران، مادران و فرزندان عزیزشان را به دست مربیان کانون می‌سپارند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر یک مربی خوب خداشناس، مومن و انقلابی باشد دشمن تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند موفق شود، گفت: این مربی نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان ما خواهد داشت و کانون به خودش می‌بالد که در حوزه‌های ادبی،  فرهنگی، هنری و... دارای مربیان متخصص است.

 

مدیرعامل کانون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش زن مجاهد مسلمان و موفق در عرصه‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: وجود این شیرزنان افتخاری برای ایران اسلامی است.

 

حامد علامتی در پایان با بیان اینکه مربی انقلابی فقط ظاهر انقلابی و مذهبی ندارد بلکه شاخص‌های مختلف انقلابی را باید داشته باشد، گفت: یک مربی باید امیدوار، انرژی بخش و نگاه مثبت داشته باشد. خستگی ناپذیر بودن، انجام کار با کیفیت و توجه به ظرفیت‌ها، داشتن تعهد و مسئولیت‌پذیری و نگاه عادلانه نیز از دیگر ویژگی‌های مربی انقلابی است.

 

توجه به کودکان، نشانه‌ جامعه‌ای پویاست

 

بهنام نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت های کانون گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد استوار و پویا باشد باید به کودکان و نوجوانان آن جامعه رسیدگی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همگان باید ایمان قلبی و انگیزه را سرلوحه کار و مسئولیت خود قرار دهند چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چیزی بالاتر و برتر از خدمت به کودکان و نوجوانان نیست.

 

در ادامه سید احسان منصوری وی با تاکید بر آموزش و هم‌افزایی در خانواده بزرگ کانون بیان کرد: بزرگترین سرمایه را در کانون، نیروی انسانی می‌دانم و هر موفقیتی در کانون انجام شود منوط به سرمایه انسانی است.

 

مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی حل مشکلات معیشتی همکاران، ایجاد همگرایی بین نهادهای فرهنگی، ارتباط با آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش آموزی، تاکید بر همگرایی و درونگرایی سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های فردی و اجتماعی در کانون  را از دیگر برنامه های خود و موضوعات مهمی دانست که باید به آنها پرداخته شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات جهانبخش قنبری تقدیر شد و سید احسان منصوری به عنوان مدیر کل جدید کانون معرفی شد.

کد خبر 1240760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha