تداوم و حیات این انقلاب و جمهوری اسلامی  به جامعه ایثارگری ما بستگی دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تداوم و حیات این انقلاب و جمهوری اسلامی ، به جامعه ایثارگری ما بستگی دارد، گفت: همه مسئولین با تمامی ظرفیت ها و توانمندی ها باید در راستای تحقق آرمان‌های شهدا گام بردارند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد ناظری در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شورای اسلامی شهر زاهدان اظهار داشت: هر کاری که برای ایثارگران انجام دهیم باز هم کم است، چرا که ایثارگران ما در طول دفاع مقدس و در صدر این انقلاب برای صیانت از دین مبین اسلام، کارهایی کردند که قابل ستایش است، از جمله امنیت ، عزت و اقتدار این مملکت و در حقیقت خدمت بی منت برای این عزیزان تکلیفی برای همه مسئولین است.

 

وی در بیان انتظارات بنیاد از شورای اسلامی شهر زاهدان خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۸۰  قانون و تشریح وظایف 32 گانه شورای شهر حداقل 5 مورد از وظایف خاص امورات فرهنگی است و در بین اینهمه مولفه فرهنگی، پرداختن به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم یکی از شاخصه ها و مولفه های ارزشمند در حوزه فرهنگ است که باید شورای شهر و شهرداران عزیز به آن توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

 

ایشان ضمن تاکید بر حفظ حرمت و جایگاه شهدا و خانواده معزز ایثارگران افزود: همه ما با افتخار خادم شهدا هستیم و این خدماتی که بیان شد بر اساس مصوبات و قانون گذاری دولت برای دستگاههای اجرایی نسبت به ایثارگران  و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

 

 مدیرکل بنیاد استان در این جلسه از عملکرد شهرداری زاهدان در خصوص تبدیل وضعیت ۱۹۵ نفر از جامعه ایثارگری تشکر کرد و افزود: طبق قانون جامع خدمات ایثارگران ۲۵ درصد از جذب و استخدام همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید به جامعه ایثارگری تعلق بگیرد.

 

محمد ناظری همچنین در خصوص گلزار های شهدا افزود: یکی از انتظارات ما از شهرداری ها پاسداشت و حفاظت از گلزار مطهر شهداست،  قانون مصرح و مشخص است که گلزار شهدا باید توسط شهرداری ها آماده و نگهداری شود و بنیاد به عنوان متولی امر فرهنگ ایثار و شهادت کارهای فرهنگی و ترویجی برگزار کند.

 

 

مدیرکل بنیاد استان، حفظ شعائر و پاسداری از نام و یاد شهدا را یکی از امورات بارز فرهنگی برشمرد و افزود:  در این کشور هر چه داریم از آن شهداست و وظیفه ماست که نام و یاد شهدا را در جامعه زنده نگه داریم و برخورد ما با این نام نباید شعاری باشد بلکه باید اجرایی و  عملیاتی باشد.

 

ناظری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که "تا یک شهید وجود دارد، نباید نام میادن را به نام دیگری غیر از شهدا نامگذاری کرد"، گفت: نامگذاری کوچه ها، خیابان ها و میادین سطح شهر به نام شهدا می تواند روحیه ایثار و شهادت را در جامعه تقویت کند و با توجه به مطالبه عمومی از سوی مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران برای بازگرداندن نام شهدا به کوچه و خیابانها اهتمام داشت و امید است شاهد نصب مجدد تابلوها منقش به نام شهدا باشیم.

 

سردار ناظری ادامه داد: در راستای طرح سپاس هم که برگرفته از تاکیدات مقام معظم رهبری است امیدوارم این همکاری شهرداری و شورای شهر ادامه داشته باشد چرا که شهدا دین سنگینی بر دوش ما دارند و این وظیفه همه ارگان ها و نهادهاست که در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، به خانواده های ایشان رسیدگی و سرکشی کنند.

 

وی به برگزاری یادواره های شهدا هم نیز تاکید نمود و افزود: هدف از برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نو است و ترویج این فرهنگ نیاز جامعه امروز است.

 

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل امروز و انتقال اهداف و آرمان های شهدا به نسل نو و آینده است و با توجه به مشارکت و همکاری هایی که تاکنون شهرداری و شورای شهر در این خوص داشتند امیدوارم این یادواره خصوصا یادواره محلات به صورت مستمر برگزار گردد.

 

در این جلسه همچنین موارد کمی و کیفی نامگذاری و تابلوهای تصاویر شهدای گرانقدر بر روی معابر،  حمایت از هنرمندان حوزه ایثار و شهادت، مناسب سازی محیط شهری برای جانبازان، ساخت المان در میدان شهدای زاهدان، بهسازی تک مزارهای تخریب شده، تشکیل کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت در ذیل کمیسیون فرهنگی، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فی مابین شورای شهر، بنیاد شهید و شهرداری ، همکاری در جهت اردوهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و همچنین هم اندیشی به منظور طراحی و اجرای بیلبورد تصاویر سرداران شهید با مشارکت طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1240940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha