درخواست فلسطین برای مستند کردن خشونت‌های رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل

با توجه به تشدید خشونت های اشغالگران اسرائیل، نخست وزیر فلسطین از کارکنان سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی درخواست کرده است که گشت های نظارتی را در جاده ها و مناطق هدف مستقر کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews» ،با توجه به تشدید خشونت های اشغالگران صهیونیستی و شهرک نشینان آن، «محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین از کارکنان سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی درخواست کرده است که گشت های نظارتی را در جاده ها و مناطق هدف مستقر کنند.

 

این در خواست در پی کشته شدن دو برادر فلسطینی در نابلس مطرح شد که در آن یک شهرک نشین اسرائیلی با خودروی خود به آنها هجوم آورد.

 

شتیه تصریح کرد که سازمان ملل بیش از 400 خودرو و بیش از 1000 پرسنل دارد که می توانند به عنوان ناظران سازمان ملل برای نظارت و مستندسازی تخلفات سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی به منظور محاکمه آنها آموزش ببینند.

 

او نسبت به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

 

او روز یکشنبه اعلام کرد صلح با فلسطینی‌ها مبتنی بر اعطای اختیار به آنها برای حکومت بدون حاکمیت است.

 

شتیه گفت که اظهارات نتانیاهو آشکارا حق مردم فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل را زیر سوال می‌برد، حقی که به دنبال امتیازات طولانی است و توسط قوانین بین‌المللی تثبیت شده است.

 

شتیه گفت: این حق پس از فداکاری های بزرگ به دست آمد و در قوانین بین المللی تایید شد و با بیانیه و تصمیم هیچ مقام اسرائیلی ساقط نمی شود.

 

وی همچنین گفت: مردم ما قبل از اینکه حقوق مشروع خود را بدست آورند و کشور مستقل خود را به پایتختی بیت المقدس ایجاد کنند، دست از مبارزه مشروع خود بر نمی دارند.

کد خبر 1241175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha