هنرمندان می توانند با زبان هنر شخصیت سردار شهید سلیمانی را به تصویر بکشند

یک هنرمند نقاش و مجسمه ساز بیان کرد: سردار شهید سلیمانی شخصیت اسطوره ای واقعی بودند که هنرمندان می توانند با زبان هنر ویژگی های شخصیتی او را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رویداد ملی هنری جان فدا ویژه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بعد از ظهر امروز سه شنبه 19 آذر با حضور حجت الاسلام محمد جواد رنجبر دبیر رویداد، نوید سیمبر و هاجر سلیمی نمین در مجموعه فرهنگی هنری شهدای هفتم تیر برگزار شد.

 

در این نشست، نوید سیمبر، هنرمند نقاش و مجسمه ساز با اشاره به ظرفیت هنر در پرداختن به شخصیت اسطوره ای حاج قاسم سلیمانی گفت: اینکه در هنر چگونه به شخصیت افرادی همانند سردار سلیمانی بپردازیم، نقطه قابل توجه ای است. همان طور که می دانید سردار سلیمانی و همرزمانش از قبل از انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس و در مبارزه با داعش فعالیت داشتند. هنر دفاع مقدس بعد از جنگ به هنر مقاومت تبدیل شد و در منطقه تکثیر شد و این از سرچشمه های بی بدیل پیروی می کند و از اسطوره های ملی تقدیر شدند در این سال ها که سردار سلیمانی یکی از همین اسطوره های زنده بودند. سردار سلیمانی بزرگترین اسطوره زنده برای مبارزه با اهریمن در دنیا هستند، اینکه ما سردار سلیمانی به عنوان بزرگترین اسطوره در اختیار داریم و باید این را بدانیم اسطوره هایی که در فلات ایران بودند، اسطوره های اصیل و واقعی بودند و وجود واقعی داشتند. با بررسی شخصیت شهید سلیمانی نیز می بینیم اسطوره واقعی در کشور ما وجود داشته است، اسطوره ها فقط در یک حالت و ابعاد نیستند، اسطوره ها کسانی هستند که در علم، اخلاق، آزادگی و زندگی شخصی همانند یک اسطوره زندگی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: هنرمند ایران و منطقه علاوه بر اسطوره های قدیم و عصر امروز از دوران دفاع مقدس تا امروز سردار سلیمانی را بزرگترین اسطوره بودند که وجود دارد و ما مستندات زیادی از زندگی از فکر و شجاعت ایران داریم که برای هنرمندان ایران می تواند شاخص باشد که زبان هنر را به تصویر بکشد.

 

وی درباره رویداد ملی جان فدا گفت: در این کارگاه سه روزه اساتید دانشگاه فرشچیان سعی می کنند مفاهیم مثل شجاعت، فکر شخصیت شهید سلیمانی را در بیان های مختلف و در عرصه های مختلف هنری به تصویر بکشند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به برخورد رسانه های غرب با شخصیت شهید سلیمانی هنرمندان می توانند با ارایه هنری به ابعاد وجودی شخصیت ایشان به دنیا بپردازند.

 

 

کد خبر 1241189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha