امام شناسی از ویژگی های حضرت زهرا(س) بود

عزیزی با بیان اینکه امام شناسی از ویژگی های حضرت زهرا(س) بود گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) امام را مرکز ثقل جامعه اسلامی می دانستند.

امیرحسین عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها الگوی زنان عالم، بلکه الگوی صبر و مقاومت، ولایتمداری و عفت، دانش و معرفت و.. برای همگان است، اظهار کرد: بنابر فرمایش رسول خدا(ص)، خداوند دل و جوارح فاطمه(س) را عمیقاً سرشار از ایمان ساخته است و او همواره در اطاعت و فرمان برداری خداوند به سر می برد.

 

مسئول کانون شهيد مطهري آستان مقدّس آقاسیّدهاشم (ع) ورازگاه بخش سنگر با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) امام را مرکز ثقل جامعه اسلامی و جایگاه ولایت و امامت را برجسته می دانستند افزود: امام شناسی از ویژگی های آنحضرت بود زیرا همانطور که پدر را تنها نگذاشتند در زمان امامت حضرت علی(ع) نیز  در خانه ننشست و از امام زمانش حمایت کرد.

 

وی به ویژگی آگاهی و بصیرت آنحضرت اشاره و بیان کرد: بی بی دو عالم بعد از وفات پیامبر(ص) در قامت یک زن انقلابی و بابصیرت در راستای هدایت و تذکر به جامعه اسلامی در خانه انصار و مجاهدان حضور یافت تا سیر انحرافی که بعد از وفات پیامبر(ص) در سقیفه بنی ساعده کلید خورده بود را اصلاح کند چرا که می خواست شناختی را که از امام زمانش به دست آورده بود به افراد دیگر نیز نشان دهد.

 

عزیزی با بیان اینکه برپایی مراسم سوگواری ایام فاطمیه(ع) هر ساله از سوی هیئت ها و مساجد و مردم چه به صورت روضه های خانگی و چه در محلات برگزار می شود، گفت: امسال به همین مناسبت از پنجشنبه( ۱ دی) مراسم عزاداری همراه با نماز مغرب و عشاء به مدت پنج شب در آستان مقدّس آقاسيّدهاشم(عليه السلام) ورازگاه برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در این پنج شب حجت الاسلام موسی زاده و حجت الاسلام یوسف زاده سخنرانی خواهند کرد و مداحی مراسم بر عهده کربلایی مهران جهانسیر، حسین حاجی پور و  مهدی شاهین خواهد بود.

 

عزیزی اذعان کرد: همچنین ویژه مراسم صبح شهادت بانوی دو عالم، خانم فاطمه زهرا(س) سه شنبه (۶ دی) با سخنرانی حجت الاسلام شعبان زاده به همراه پذیرایی آش نذری برگزار می شود.

کد خبر 1241257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha